گسترش ورزش پهلوانی به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند


گسترش ورزش پهلوانی به کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند

یزد - ایرنا - استاندار یزد گفت: ترویج ورزش‌هایی مبتنی بر اصول دینی و ملی از جمله پهلوانی و زورخانه‌ای درسطح جامعه و بین جوانان در کاهش میزان ناهنجاری‌ها ،آسیب‌های فرهنگی و اجتنماعی موثر است و باید گسترش یابد.

محمدعلی طالبی جمعه شب در جمع ملی‌پوشان، ورزشکاران و پیشکسوتان ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور افزود: این رشته هم به مسائل ورزشی و فنی توجه دارد و نیز مروج منش پهلوانی، جوانمردی و تمام ارزش‌ها و خوبی‌هاست و باید برای ترویج آن بیش از گذشته اقدام مناسب صورت گیرد.

وی ادامه داد: مرام و منش اخلاقی و انسانی جزو جدایی‌ناپذیر ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای است و این رویه مهم از ضروری‌ترین مواردی است که در تمام رشته‌های ورزشی به آن نیاز است و باید نسبت به انتقال آن در جامعه اسلامی اقدام شود.

این مسوول اظهارداشت: بی‌توجهی به مسائل فرهنگی و اخلاقی در ورزش مشکل‌زاست، بنابراین باید با برنامه‌ریزی و الگوگیری از ورزش پهلوانی نسبت به گسترش فعالیت‌های فرهنگی در تمام رشته‌های ورزشی اقدام کرد.

طالبی به ظرفیت‌های این ورزش در استان با همت تمام دلسوزان و حمایت فدراسیون اشاره کرد و با قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته بر گسترش این رشته در تمام مناطق با همکاری سایر بخش‌ها به عنوان یک ضرورت تاکید کرد.

در این مراسم که در زورخانه صفائیه شهر یزد برگزار شد از تعدادی پیشکسوت ورزش پهلوانی با اهدا لوح، قدردانی به عمل آمد.

همچنین اعضای تیم ملی پهلوانی جوانان کشور به اجرای برنامه پرداختند.

اردوی جوانان برتر زورخانه‌های کشور با حضور ۴۰ ورزشکار جوان از مناطق مختلف ایران روز چهارشنبه ششم آذرماه‌جاری در زورخانه علی‌بن ابیطالب (ع) صفائیه شهر یزد آغاز شد و به مدت چهار روز ادامه دارد.

استان یزد ۴۸ هیأت ورزشی و افزون بر ۷۵ هزار ورزشکار بیمه شده در رشته‌های مختلف دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark