نیویورک‌تایمز: تحریم‌های ایران دستاوردی برای آمریکا نداشته است


نیویورک‌تایمز: تحریم‌های ایران دستاوردی برای آمریکا نداشته است

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت تحریم‌های ایران دستاورد راهبردی برای آمریکا نداشته و منجر به تغییر فتار ایران نشده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز نوشت شاید تحریم‌ها بر تهران باعث مشکلات اقتصادی شده باشد، اما دستاورد راهبردی برای واشنگتن نداشته و منجر به تغییر فتار ایران نشده است.

این یادداشت با اشاره به دشوار بودن گنجاندن دو هدف ترامپ – یعنی مذاکره مجدد بر سر توافق هسته‌ای و کاهش نفوذ ایران در منطقه – در یک راهبرد استراتژیک، آمده است: حتی تندترین منتقدان ترامپ هم می‌گویند کارزار فشار حداکثری بوده که منجر به ناآرامی‌های اخیر در ایران شد. اما واضح و مبرهن است چیزی که در ایران اتفاق افتاد، نمی‌تواند رفتار ایران را تغییر داده یا مذکرات مجدد روی توافق هسته‌ای را آغاز کند یا اقدامات ایران در منطقه را کاهش دهد.

این روزنامه ضمن اشاره به مصاحبه روز دوشنبه مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا درباره حمایت آشکار واشنگتن اغتشاشات و آشوبگران در ایران، می‌نویسد: او داشت درباره تلاش خاموش آمریکا در چندین سال قبل برای ارائه ابزار‌های ارتباطاتی به ایرانی‌ها در زمان‌های دخالت دولت صحبت می‌کرد.

نیویورک تایمز با بیان اینکه تلاش‌های آمریکا برای ایجاد آشوب در ایران، استراتژی موفق برای تغییر رفتار تهران نبوده، انتقاد می‌کند: حتی این خطر وجود دارد که به نفع دولت ایران شود که بگوید تلاش‌های آمریکا با هدف تغییر حکومت است نه فقط تغییر رفتار.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تصویر روز ناسا: پیش‌بینی وضع هوا در سیاره فراخورشیدی «اسطرلاب»