نجات جان 40درصد بیماران ایست‌قلبی به‌روش اکمو


نجات جان 40درصد بیماران ایست‌قلبی به‌روش اکمو

رئیس دومین جشنواره بین‌المللی بیهوشی قلب گفت: اکمو فناوری احیای قلبی و ریوی در بیمارانی است که دچار ایست قلبی شده‌اند.

آقای دکتر علیرضا جهانگیری فرد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما در حاشیه دومین همایش بین المللی بیهوشی قلب و اکمو افزود: اتفاق خوبی که رخ داده برگزاری روش اکمو است. روش اکمو یک روش احیای قلب در بیمارانی است که نارسایی قلبی یا ریوی دارند.

وی گفت: به گونه‌ای که اگر فردی به هر علتی قلبش از کار ایستاد و با اقدامات اولیه جانش نجات یافت و حتی تا ۸۰ درصد احتمال مرگ برای او تصور شود با روش دستگاه اکمو خون بیمار را گرفته از بدن خارج کرده و به دستگاه اکمو انتقال می‌دهیم به دستگاه قلب و ریه مصنوعی و به نوعی اکمو حمایت خارج بدنی از بیماران نارسایی قلبی است.

آقای جهانگیری فرد افزود: پس از احیای قلب یا ریه با دستگاه اکمو اگر نیاز به پیوند قلب شود، این اقدام صورت می‌گیرد و هم اکنون در بیمارستان مسیح دانشوری این تکنولوژی بکار گرفته شده است.

وی با اشاره به فصل سرما و شیوع آنفلوانزا گفت: به علت درگیری ریه بیماران در آنفلوانزا این روش بسیار کمک کننده است و هم اکنون دو بیمار مبتلا به آنفلوانزا در بیمارستان مسیح دانشوری تحت حمایت فناوری اکمو در حال درمان هستند.

آقای جهانگیری فرد افزود: اگر فناوری اکمو به درستی انجام شود تا ۶۰ درصد می‌توان به احیای قلب بیمار بیانجامد و ما نیز در بیمارستان مسیح دانشوری توانسته ایم ۴۰ درصد بیماران محکوم به مرگ را نجات دهیم.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

وضعیت کنونی نیروهای مسلح اوکراین، اسفناک تر از زمان آغاز درگیری