استاندار ایلام: برگزاری انتخابات حداکثری و سالم هدف مسوولان است


ایلام - ایرنا - استاندار ایلام مشارکت سالم و حداکثری مردم در انتخابات پیش رو را یک هدف مهم و حایز اهمیت خواند و گفت: در این شرایط که دشمن با تمام توان خود جنگ اقتصادی و روانی علیه ملت ایران نظام بکار بسته است، حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای پاسخی دندان شکن به دشمنان خواهد داد.

صنعت و معدن | ایرنا | 17 دقیقه پیش |12/5/2019 7:46:38 PM 30 بازدید

استاندار ایلام: برگزاری انتخابات حداکثری و سالم هدف مسوولان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری ایلام، قاسم سلیمانی دشتکی روز پنجشنبه در بازدید از ستاد انتخابات حوزه انتخابیه ایلام اظهار داشت: دشمن می خواهد ما نباشیم و ما هم می خواهیم نظام سلطه و استکبار از زمین برچیده شود.

وی روند انتخابات در استان را مطلوب ارزیابی و ابراز امیدواری کرد که از همه سلایق در این دوره از انتخابات شرکت کننده داشته باشیم.

استاندار ایلام یادآور شد: امروز در این شرایط نیازمند حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای هستیم و باید در این راستا از همه ظرفیت ها استفاده شود.

سلیمانی دشتکی اضافه کرد: امیدوارم افراد توانمند، کاری و کسانی که قدرت تصمیم گیری قوی دارند بیایند که فردا بتوانند قوانین خوب در راستای خدمت به مردم تصویب کنند، توان نظارت بر اجرای صحیح قانون داشته باشند، به درد مناطق محروم برسند و بتوانند در راستای استیفای هشت سال عقب افتادگی استان از توسعه در جنگ تحمیلی تلاش کنند.

وی با بیان اینکه همه داوطلبان را به یک چشم نگاه می کنیم، ادامه داد: کسانی که به شکلی نقشی در انتخابات دارند مثل ناظران، مجریان، بازرسی و بطور کلی هر کسی که در انتخابات مسوولیتی دارد باید نهایت بی‌طرفی خود را در گفتار و عمل خود نشان دهند.

استاندار ایلام تصریح کرد: همه دست اندرکاران انتخابات از نظر عرفی، شرعی، عقلی و قانونی حق دخالت به نفع یا علیه کسی ندارند.

سلیمانی دشتکی افزود: آنچه که برای ما مهم است برگزاری یک انتخابات امن، سالم و پرشور با حضور حداکثری مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود برخی مشکلات در حوزه اقتصادی، افزود: با وجود این وضعیت در استان ایلام خوب عمل شده است و توانسته ایم با کمک همه دلسوزان استان اعتبارهای خوبی برای روند توسعه استان در این شرایط بگیریم.

وی ادامه داد: در کمتر از یک سال گذشته وزارتخانه های مختلفی از جمله وزارت نفت، راه و شهرسازی و جهاد کشاورزی بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان در استان سرمایه گذاری و هزینه کرده است و این رقم حدود ۵۰ برابر بودجه عمرانی استان بوده است.

استاندار ایلام قسمت اعظم این سرمایه گذاری را متعلق به شرکت های خصوصی عنوان کرد و گفت: پروژه آبان و پایدار در دهلران که سالها بود توسط شرکت‌های داخلی کاری از پیش نبرد اما امسال موفق به جذب یک شرکت خارجی با سرمایه گذاری ۱ میلیارد دلاری شدیم که امیدواریم طرف ۱۰ سال این پروژه مهم را به سرانجام برساند.

وی در ادامه به پروژه های مهم پتروشیمی و NGL دهلران و PP پتروشیمی ایلام اشاره کرد و گفت: این پروژه‌های مهم که ظرف یکی دو سال گذشته شروع شده‌اند با سرمایه‌گذاری هلدینگ‌های خلیج فارس، ایرانیان و سازمان بازنشستگان وزارت نفت در حال انجام هستند.

سلیمانی دشتکی با اشاره به سرمایه گذاری وزارت نفت در استان گفت: پروژه هایی چون لرزه‌نگاری در ایوان و چرداول، سرمایه گذاری ۱۸۰۰ میلیارد تومان در ابدانان و دهلران، پروژه تغذیه و تقویت چاه‌های گاز با سرمایه گذاری ۱۳۰ میلیون یورو در دست اقدام است.

وی در ادامه افق پیش روی استان را روشن ارزیابی کرد و گفت: سفر رئیس جمهور محترم به استان خیر و برکت فراوانی برای استان در پی خواهد داشت که انشاء الله در این سفر مهم تلاش می کنیم پروژه راه آهن ایلام کلنگ زنی و رسما شروع شود.

استاندار ایلام تاکید کرد: پروژه مهم دیگر که با جدیت در دست اقدام داریم آزاد راه پل زال چیلات نجف اشرف است که تمام مراحل آن طی شده و با پیگیری‌های فراوان سرانجام دستور ورود این پروژه به بودجه ۹۹ نیز گرفته شده است.

وی در ادامه به آزاد راه حمیل ایلام مهران کربلا اشاره کرد و گفت: فاز اول این پروژه مهم نیز از سمت کرمانشاه شروع شده است و ادامه پیدا می‌کند.

سلیمانی دشتکی افزود: بر اساس اعلام رسمی مرکز آمار کشور روند بیکاری استان از نرخ بیکاری ۱۲.۷ در سال ۹۶ به ۸.۷ در تابستان امسال رسیده است و این یک تحول بزرگ است علی رغم اینکه اعتقادم بر این است که نرخ بیکاری استان بیشتر از این است اما کارهای مهمی در استای ایجاد اشتغال و کاهش آمار بیکاری در استان نیز صورت گرفته است.

برچسب ها:


بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

معرفی بهترین خودروهای تاریخ کشور آلمان