طرح تشکیل استان جدید مورد تایید دولت نبوده و قابلیت اجرایی ندارد


طرح تشکیل استان جدید مورد تایید دولت نبوده و قابلیت اجرایی ندارد

استاندار استان مرکزی گفت: طرح تشکیل استان جدید تهران جنوبی مورد تائید دولت نبوده و قابلیت اجرایی ندارد.

سیدعلی آقازاده در گفت و گو با ایسنا درخصوص طرح تشکیل استان تهران جنوبی که در مجلس مطرح در فضای مجازی منتشر شده و گفته می شود که اینکار جدا شدن سه شهرستان استان مرکزی را بدنبال خواهد داشت، اظهار کرد: طرح تشکیل استان‌های جدید و الحاق و انتزاع شهرستان ها از استان های مختلف موضوع جدیدی نیست و هر از چندگاهی از سوی نمایندگان مجلس مطرح می‌شود در حالیکه هیچکدام از این طرح ها مورد تائید دولت نیست.

وی با تاکید بر اینکه اینگونه طرح ها هیچگاه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح نمی شود، بیان کرد: این طرح‌ها ابتدا باید در کمیسیون امور شوراها مطرح شوند که البته خیلی از این طرح‌ها این فرآیند را طی نکرده‌ و در همان ابتدا به ساکن منتفی می‌شوند.

استاندار استان مرکزی با تاکید بر اینکه هیچکدام از طرح هایی که با موضوع تشکیل استان جدید در کشور مطرح می شود کارشناسی شده نیست، اظهار کرد: برابر قانون، طرح‌های تقسیمات کشوری حتما باید از سوی دولت به مجلس تقدیم شود و نمایندگان نمی‌توانند طرح تشکیل استان جدید را در صحن علنی مجلس مطرح کنند.

وی با اشاره به طرح تشکیل استان‌هایی نظیر اصفهان جنوبی، تهران جنوبی و ... گفت: این طرح ها هیچکدام جنبه کارشناسی نداشته و اصلا قابلیت طرح و بحث ندارد و دولت اجرای چنین طرح‌هایی را به دلیل عدم انجام کار کارشناسی به صلاح نمی‌داند و به هیچ وجه موافق مطرح شدن آن نیست.

وی تصریح کرد: در حال حاضر هرگونه تقسیمات کشوری مورد تائید و نظر دولت نیست و طرح‌های تقسیمات کشوری حتما باید مراحل کارشناسی را طی کرده و طبق قانون از مسیر دولت به مجلس تقدیم شود و رسانه‌ای شدن طرح‌هایی که هیچ مبنا و پایه کارشناسی ندارد به صلاح کشور نیست.

استاندار استان مرکزی گفت: طرح‌هایی که از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی مطرح می‌شود از نظر دولت و وزارت کارشناسی شده نیست و به هیچ وجه قابلیت اجرایی نخواهد داشت.

به گزارش ایسنا، براساس خبری که روز گذشته منتشر شد، علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی روز گذشته مجلس، طرح تشکیل استان تهران جنوبی را به صورت عادی اعلام وصول کرد.

براساس آنچه بدنبال این خبر در فضای مجازی منتشر شد، عنوان شده بود که تهران جنوبی متشکل از شهرستان‌های رباط کریم، بهارستان، ساوه، زرندیه، تفرش و اسلامشهر است که به مرکزیت شهر پرند تاسیس می‌شود.

انتهای پیام


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تلخ ترین لحظه دورهمی/ پاسخ دردآور یک بازنشسته به سوال مهران مدیری