سامانه بارشی جدید از امروز وارد سیستان و بلوچستان می‌شود


سامانه بارشی جدید از امروز وارد سیستان و بلوچستان می‌شود

زاهدان - ایرنا - کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: سامانه بارشی جدید از عصر امروز سه‌شنبه وارد منطقه شده و فعالیت آن فراگیر بوده و در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان منجر به سیلابی شدن معابر و جریان یافتن رودخانه‌های محلی می‌شود.

مصدق گودرزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی این سامانه تا آخر هفته فعال خواهد بود اما اوج فعالیت آن در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری است.
وی افزود: انتظار می‌رود در جریان فعالیت این سامانه بارشی آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های محلی بویژه در مناطق مرکزی و نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان رخ دهد.
کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: با توجه به شاخص‌های همرفتی و احتمال وقوع صاعقه و تگرگ توصیه می‌شود مردم از قرار گرفتن در فضای باز و ارتفاعات خودداری کنند.

وی به آخرین وضعیت جوی دریای عمان و سواحل جنوب سیستان و بلوچستان اشاره کرد و گفت: تا پنجشنبه آسمان نواحی ساحلی استان نیمه ابری تا ابری همراه با بارش باران و وزش باد شدید است و در این مدت دریا مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.
گودرزی افزود: توصیه می‌شود فعالان دریایی در زمان مواج بودن دریا جوانب احتیاط را مدنظر قرار دهند و حتی الامکان شناورهای سبک از رفتن به دریا خودداری کنند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق