جوان 20 ساله کرمانشاهی یازدهمین زندگی ساز بیماران نیازمند عضو شد


جوان 20 ساله کرمانشاهی یازدهمین زندگی ساز بیماران نیازمند عضو شد

دکتر کریمی، گفت: مهرداد هوکری جوان 20 ساله کرمانشاهی که به علت تصادف دچار مرگ مغزی شده بود، یازدهمین نفری بود که امسال جان چند بیمار نیازمند عضو را نجات داد.

دکتر «بهناز کریمی» در خصوص اهداء اعضا مهرداد هوکری جوان ۲۰ ساله کرمانشاهی، به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: خانواده محترم هوکری به دنبال وقوع این حادثه ناگوار تصمیم به اهدای اعضای بدن وی گرفتند تا مرگ جوان عزیزشان زندگی دوباره ای باشد برای بسیاری دیگر که تا آستانه مرگ پیش رفته اند.

مسئول واحدفراهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، افزود: مرگ مغزی مهرداد هوکری پس از تایید پزشکان متخصص ساعت ۲:۳۰ بامداد روز(دوشنبه، ۱۸ آذر) به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران منتقل شد و پس از انجام عمل پیوند عصر دیروز به کرمانشاه بازگشت.

وی اعلام کرد: از بدن یک فرد مرگ مغزی شده می توان هشت عضو به بدن نیازمندان پیوند زد که در کرمانشاه هم اکنون امکان پیوند سه تا چهار عضو بدن وجود دارد.

دکتر کریمی، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون این یازدهمین مورد اهدای اعضا است که در کرمانشاه انجام شده است.

وی با بیان اینکه در اهدای عضو هیچ وجهی دریافت و پرداخت نمی شود، ابراز کرد: افراد به جای دفن کردن اعضای عزیزان شان، آن را به نیازمندان اهدا می‌کنند و جان عده ای را نجات می دهند.

مسئول واحدفراهم آوری اعضاء دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه، تصریح کرد: مرگ مغزی مترادف با مرگ قلبی است و ثابت شده افراد مرگ مغزی شده دیگر به زندگی باز نمی‌گردند.

وی با بیان اینکه تمام توان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بر ارتقا و ترویج فرهنگ اهدای عضو متمرکز شده است، عنوان کرد: علاقمندان برای ثبت نام و دریافت کارت اهداء عضو می توانند به صورت حضوری به اداره پیوند معاونت درمان دانشگاه واقع در بلوار شهید بهشتی ساختمان شماره دو دانشگاه مراجعه کنند و یا به سایت اهدای عضو به نشانی: www.ehda.ir مراجعه کنند.

پایان پیام/81

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فال حافظ روزانه جمعه 7 اردیبهشت 1403 با معنی و تفسیر دقیق