خشم ترک ها از سریال «ممالک آتش»/ هزینه 40 میلیون دلاری MBC برای سریالی درباره عثمانی ها


خشم ترک ها از سریال «ممالک آتش»/ هزینه 40 میلیون دلاری MBC برای سریالی درباره عثمانی ها

شفقنا- سریال 14 قسمتی «ممالک النار» و در حال پخش از شبکه سعودی – اماراتی MBC واکنش های گسترده ای را در ترکیه به همراه داشته است، به طوری که رسانه های ترک زبان آن را گامی برای رقابت با صنعت سریال سازی ترکیه عنوان کرده اند. به گزارش شفقنا، شبکه TRT عربی ترکیه این سریال را در راستای تحریف […]

خشم ترک ها از سریال «ممالک آتش»/ هزینه 40 میلیون دلاری MBC برای سریالی درباره عثمانی ها

شفقنا- سریال ۱۴ قسمتی «ممالک النار» و در حال پخش از شبکه سعودی – اماراتی MBC واکنش های گسترده ای را در ترکیه به همراه داشته است، به طوری که رسانه های ترک زبان آن را گامی برای رقابت با صنعت سریال سازی ترکیه عنوان کرده اند.
به گزارش شفقنا، شبکه TRT عربی ترکیه این سریال را در راستای تحریف تصویر و چهره ترکیه و دولت عثمانی توصیف کرد و نوشت: این سریال سلطان محمد فاتح را مردی شرور نشان داده است.
نویسندگی این سریال را محمد عبدالسلیمان عبدالمالک و کارگردانی آن را پیتر ویبر بریتانیایی بر عهده دارند. همچنین بازیگران مطرحی از سوریه و مصر همچون خالد النبوی در نقش طومان بای، رشید عساف در نقش قنصوه الغوری (عموی طومان بای)، محمود نصر در نقش سلطان سلیم اول، عبدالمنعم عمایری در نقش بایزید (پدر سلطان سلیم)، کنده حنا در نقش دور دلبای (معشوقه طومان بای) به ایفا نقش پرداختند. این سریال در تونس فیلمبرداری شده است.
سایت مصری الیوم السابع، هزینه این سریال را ۴۰ میلیون دلار برآورد کرده است.
مملوک‌ها یا ممالیک سلسله فرماندهان ترک بود که در شام و مصر قریب به سیصد سال فرمانروایی یافتند. این سریال که از ۱۷ نوامبر به روی صفحه تلویزیون رفته سال های پایانی و فروپاشی این سلسله در اوایل قرن شانزدهم و شکست صفویه به دست سلطان سلیم اول را به تصویر کشیده است.
شبکه RT عربی روسیه نیز به نقل از عمر قرقماز مشاور سابق نخست وزیر ترکیه آورده است: این سریال در راستای دشمنی با ترکیه، اسلام و تاریخ اسلامی ساخته شده است.
وی گفته است: در حالی که سریال ترکی قیامت ارطغرل موفقیت های زیادی کسب کرده، امارات تلاش کرده تا آن را تحت تاثیر قرار دهد. همزمانی آن با سریال ترکی عثمان بنیان گذار نیز جای تامل دارد.
از سوی دیگر، عبدالمالک نویسنده مصری این سریال در گفتگو با الشرق الاوسط با اشاره به این که در این سریال منابع ترکی، عربی و انگلیسی را مدنظر داشته ایم، گفته است این سریال برای بازسازی تاریخ نیست بلکه فرصتی برای بازخوانی و اندیشیدن درباره تاریخ به ویژه دوره ای که به پستو رفته است.
وی دلیل این واکنش ها را شکستن هاله و قدسیت دولت عثمانی می داند و می گوید: خود سریال به همه منتقدان پاسخ می دهد، انتقاداتی که بیشتر سیاست زده و سیاسی هستند.

انتهای پیام

fa.shafaqna.com

شفقنا در شبکه های اجتماعی: توییتر | اینستاگرام | تلگرام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تیپ بازیگران مست عشق در اکران مردمی این فیلم