30 برنامه مشترک بین نیروهای مسلح خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود


30 برنامه مشترک بین نیروهای مسلح خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود

بیرجند- ایرنا- معاون طرح و برنامه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی گفت: 30 برنامه مشترک بین رده‌های مختلف نیروهای مسلح استان به مناسبت هفته پژوهش برگزار می‌شود.

سرهنگ دوم عباس خسروی روز شنبه در نشست خبری افزود : همچنین ۱۸۴ برنامه به صورت مجزا در بخش‌های مختلف نیروهای مسلح استان همزمان با هفته پژوهش برگزار می‌شود.

رییس شورای دانش و پژوهش نیروهای مسلح خراسان‌جنوبی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اظهار داشت: هم‌افزایی و همدلی بین نیروهای مسلح نیز از محورهای مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی بیان‌ کرد: یکی از برنامه‌های هفته پژوهش برگزاری مسابقه تجربه‌نگاری ویژه کسانی است که در عرصه‌های مختلف دفاعی، امنیتی و یا فرهنگی تجربیات ارزشمندی دارند که این برنامه با هدف انتقال تجربیات به نسل جدید برگزار می‌شود.

وی تقدیر از سربازان دانش‌پژوه، دیدار با خانواده شهدایی که در عرصه پژوهش فعالیت‌هایی داشته‌اند، برگزاری مسابقه از بیانیه گام دوم انقلاب، مسابقه اندیشه‌ورزی با محوریت حل مشکلات هر رده و برگزاری اردوهای علمی با اولویت سربازان را از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش عنوان کرد.

خسروی، جشنواره دانش و پژوهش ویژه نیروهای مسلح را از مهمترین این برنامه‌ها برشمرد و افزود: این جشنواره ۲۷ آذرماه جاری در بیرجند برگزار می‌شود و با هدف آن تقدیر از نخبگان علمی و پژوهشی نیروهای مسلح است.

وی حضور ۳۰۰ نفر از نخبگان علمی و پژوهشی را در این جشنواره یادآور شد و گفت: رونمایی از چهار عنوان کتاب از تازه‌های نشر حوزه پژوهش نیروهای مسلح از دیگر برنامه های این جشنواره است که سخنران آن نیز کشوری خواهد بود.

وی با بیان اینکه در کنار جشنواره، نمایشگاه توانمندی‌های نخبگان علمی نیروهای مسلح نیز برپا می‌شود، گفت: ترویج فرهنگ علم و پژوهش و ایجاد انگیزه در بین نخبگان علمی نیروهای مسلح از جمله اهداف برنامه‌های هفته پژوهش است.

معاون طرح و برنامه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در حال حاضر ۱۱ نیاز پژوهشی در موضوعات مختلف توسط سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی احصا شده است و همچنین هشت عنوان کتاب و چهار پژوهش را در دست اجرا داریم.

وی یادآور شد: همچنین در سال جاری سه پایان‌نامه برگزیده مورد حمایت مالی سپاه استان قرار گرفته است.

مسؤول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۴۰ میلیون تومان از طرح‌های آماتور و ۳۰ میلیون تومان از طرح‌های نیمه حرفه‌ای توسط این سازمان حمایت شده است.

مرتضی عظیمی فر با اشاره به راه اندازی خانه نخبگان در خراسان جنوبی اظهار داشت: این خانه در گذشته نیز با محوریت علوم فنی و مهندسی فعالیت داشته است ولی تاکید ما بر ایجاد خانه نخبگان با محوریت علوم انسانی است که در آن از ظرفیت نیروهای مسلح، دانشگاهیان و حوزه‌های علمیه برای ارتقای علوم انسانی استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات بسیج علمی و پژوهشی در استان کمک مالی و معنوی به مخترعان و مبتکران است افزود: این نخبگان حمایت می‌شوند تا بتوانند محصولات‌شان را بر اساس نیاز استان و کشور تهیه و تجاری‌سازی کنند.

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طرح‌های حمایت شده در بسیج علمی و پژوهشی در سطح آماتور و نیمه حرفه‌ای اجرا می‌شوند، گفت: در این راستا از طرح‌های آماتور تا سقف پنج میلیون تومان و از طرح‌های نیمه حرفه‌ای که بر اساس نیاز استان شکل می‌گیرد تا سقف ۲۵ میلیون تومان حمایت می‌شود.

عظیمی فر ادامه داد: امسال هشت طرح در مراحل مختلف حمایت شده‌اند که چهار طرح در حوزه فناوری اطلاعات، مکانیک و الکترونیک خروجی محصول داشته است.

وی ادامه داد: بانک اطلاعاتی بسیجیان نخبه نیز در دست تهیه است که امیدواریم زودتر به نتیجه برسد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند