رونق برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد حاشیه شهرستان نظرآباد در قالب طرح ملی فهما


رونق برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد حاشیه شهرستان نظرآباد در قالب طرح ملی فهما

حجت الاسلام شکری با اشاره به اهمیت اجرای طرح فهما گفت: برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد حاشیه شهرستان نظرآباد در قالب اجرای طرح فهما از رونق و شکوه ویژه ای برخوردار شده است.

«حجت الاسلام کاظم شکری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز در خصوص منطقه بندی کانون های فرهنگی هنری مساجد و تبیین و تشریح رویداد ملی فهما این هفته مهمان سه کانون فرهنگی هنری شهرستان نظرآباد بودند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان البرز افزود: در این بازید که به صورت از قبل تنظیم شده و با برنامه میدانی و تیم کارشنان ستاد هماهنگی مقرر شد در یک روز به شهرستان نظرآباد و کانون های شهدای گلسار واقع در شهر گلسار، کانون شهید همت و همچنین کانون آفاق واقع در روستای لشکر حضور پیدا کردیم.

وی تصریح کرد: در جریان این بازدید از فعالیت های انجام شده آنان مطلع شدیم و هم اینکه اقدامات و زیرساختارهای ایجاد شده ستاد را به اطلاع امام جماعت مدیر برسانیم.

حجت الاسلام شکری توضیح داد: احسان آرمون مسئول فهمای استان البرز هستند و در قالب طرح چهره به چهره در این بازدید ها که به صورت دقیق و کارکارشناسی صورت گرفته اطلاعات لازم را در اختیار فعالان کانونی قرار می دهند.

وی خاطرنشان کرد: هدف اصلی این است که به بازدید کانون هایی بپردازیم که در طول چند سال اخیر از آن ها بازدیدی به عمل نیامده یا در مناطق محروم و دور از شهر و یا حاشیه ها به فعالیت های فرهنگی هنری مشغول هستند.

وی توضیح داد: با این بازدید ها کانون ها متوجه می شوند عدالت برقرار است و کسی که نزدیک دفتر ستاد هست قرار نیست از خدمات بیشتری هم بهره ببرد بلکه میزان و ملام اقدامات و فعالیت های هر کانون و ثبت آن در سامانه بچه های مسجد می باشد.

رونق برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد حاشیه شهرستان نظرآباد در قالب طرح ملی فهما


حجت الاسلام کاظم شکری در ادامه گفت: خوشبختانه از زمان آغاز طرح منطقه بندی و هم اکنون با طرح رویداد ملی فهما که در حال برگزاری است نشاط و تحرکات خوبی در مساجد و کانون ها به وقوع پیوسته و کانون هایی که فعالیت های کمتری داشته اند جانی دوباره گرفته اند.

شکری افزود: در این طرح بازید منطقه بندی شده که در هر بار از چند کانون به عمل می آید می توانیم به صورت موردی و تک تک در خواست ها و صحبت های این افسران فرهنگی در عرصه مساجد و محلات را بشنویم و راهکارهایی را ارائه داده می شود وحتی مصوباتی وجود دارد که این عزیزان از آن بی اطلاع بوده اند و در ضمن همین دیدار ها توانسته اند مشکلاتشان را حل بکنند.

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز بیان کرد: این بازدید که هر سه کانون در نقاط محروم و دور از شهر قرار داشتند خوشبختانه با فکر جهادی و روحیه انقلابی توانسته اند جذب خوبی داشته باشند و متوجه شدیم از اول صبح تا نماز ظهر و عصر هر روزه کلاس و برنامه های متنوع فرهنگی هنری برقرار می باشد ولی چون دسترسی مناسبی وجود ندارد نمی توانند انعکاسا مناسب و درستی از خود در جامعه انتشار دهند.

حجت الاسلام شکری در پایان مطرح کرد: این سامانه بچه های مسجد کمک حال این عزیزان شده و به راحتی می توانند خبر، برنامه ها، فعالیت ها و دیگر مواردی که در کانون اتفاق یم افتد را رسانه ای نمایند چه استانی و کشوری حتی در سطح جهان.

به گفته مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد البرز، در سطح استان البرز کانون فرهنگی هنری مسجدی داریم که برای تجهیز کتاب های اسلامی و فقه و اصول دین و کتب مراجع در چند کشور اقداماتی را انجام داده اند، ولی به دلیل سم پاچی های وجود دارد کمتر خبری و اطلاع رسانی می شود.

پایان پیام/565

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بنچمارک چیست؟ معرفی انواع برنامه و سایت های تست Benchmark