دولت مالیات کارت های اجاره ای را دریافت کند


دولت مالیات کارت های اجاره ای را دریافت کند

خبرگزاری آریا- مشخصات سوء استفاده کنندگان کارت بازرگانی و فرار مالیاتی در دفاتر ثبت اسناد موجود و قابل رد یابی است.

دولت مالیات کارت های اجاره ای را دریافت کند
خبرگزاری آریا- نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مشخصات سوء استفاده کنندگان کارت بازرگانی و فرار مالیاتی در دفاتر ثبت اسناد موجود و قابل رد یابی است.
به گزارش خبرگزاری آریا، حسین سلاح ورزی نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: مشخصات صاحبان کالاهایی که در گذشته مبادرت به استفاده از کارت بازرگانی غیر می کردند در دفاتر رسمی موجود است و دستگاههای نظارتی و سازمان امور مالیاتی مجوز کافی را برای باز پس گیری مالیات و حقوق دولتی دارند.
وی در خصوص 28 هزار میلیارد فرار مالیاتی و جرایم مربوط به کارت بازرگانی گفت: در میزان صحت و سقم این اعداد تردید وجود دارد چرا که پیشتر این رقم از سوی مسئولان امور مالیاتی به میزان 9 میلیارد تومان اعلام شده بود که با احتساب جرایم تصاعدی و پلکانی به 28 هزار میلیارد رسید.
حسین سلاح ورزی افزود: نکته قابل تامل اینکه بدهی اعلامی مربوط به سنوات قدیمی و گذشته است و در حدو 4 سال است که طبق مقررات و بخشنامه سازمان امور مالیات، شرکت های وارد کننده مکلف هستند در بدو ورود کالا 4 درصد مالیات به صورت علی الحساب واریز نمایند که نه تنها مالیات تسویه می شود بلکه بعضا صاحب کالا بستانکار نیز می شود.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از رادیو اقتصاد، وی افزود: مجوز واگذاری کارت بازرگانی به غیر یک نقص قانونی بود که افراد در پایان سال رسید های مالیاتی خود را به درستی پرداخت نمی کردند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!