نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گیلان افتتاح شد


نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گیلان با حضورنماینده عالی دولت...
نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گیلان با حضورنماینده عالی دولت در استان و همچنین سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت در رشت افتتاح شد.

ارسلان زارع عصر امروز(سه‌شنبه) در حاشیه افتتاح نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل و رونق تولید گیلان که در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان برگزار شد، اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های درون استانی سبب رونق تولید، بهبود وضعیت اقتصادی و اشتغالزایی می‌شود.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود: وقتی کالایی در داخل کشور تولید می‌شود؛ زنجیره‌ای از اشتغال برای فرزندان همین کشور، رونق چرخه اقتصاد داخلی و نیز عرضه کالا با قیمت مناسب به مصرف‌کنندکان را شامل است.

وی ادامه داد: معتقدم جوانان ما با استفاده از دانش فنی، پشتکار و انگیزه لازم؛ زمینه خودکفایی در تولیدات داخلی متناسب با نیازمندی‌ها در بخش‌های مختلف را فراهم می‌کنند.

زارع با بیان اینکه باید توجه داشته باشیم بدون توسعه واحدهای صنعتی و تولیدی داخل کشور، نمی‌توان دغدغه‌هایی از جمله بیکاری را برطرف کرد، گفت: می‌بایست همه برای اتکای اقتصاد داخلی به تولیدات بومی اهتمام ورزند.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم توجه به صادرات تولیدات داخلی، تصریح کرد: با هدفگذاری دولت و با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد دلاری که انجام شده و همچنین صادرات به کشورهای منطقه با استفاده از ظرفیت کشورهای حوزه دریای خزر و اوراسیا، انتظار می‌رود شرکت‌های تولیدی استان نیز گام‌های مهمی در این عرصه بردارند.

مهدی صادقی، سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز، مهمترین محور برنامه‌های وزارت صمت را توسعه و تامین ساخت داخل و رونق تولید ذکر و اظهار کرد: با استفاده از نهضت ساخت تولید، به دنبال به همرسانی توانمندی‌ها و نیازمندی‌های داخلی هستیم.

وی ادامه داد: تاکنون شش میز ساخت داخل در وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شده و تا پایان سال قرار است هفت میز دیگر هم برگزار شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت ارزش شش میز برگزار شده این وزارتخانه یعنی قرارداد داخلی‌سازی بین تامین‌کنندگان و صنایعی که نیازمندی‌هایشان را اعلام کرده‌اند، نزدیک به ۴۱۲ میلیون یورو عنوان و هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها را اعلام توانمندی‌های داخلی و در عین حال نیازمندی‌های صنایع ذکر کرد.

صادقی با اشاره به اهمیت پویایی صنعت اشتغال افزود: امیدواریم بتوانیم توسعه صادرات را با توجه به توانمندی‌ها و توجیه فنی و اقتصادی که دارد، با استفاده از دانش فارغ‌التحصیلان رشته‌های فنی مهندسی محقق کنیم.

به گزارش ایسنا،‌ در این نمایشگاه تولیدات افزون بر ۸۰ واحد صنایع فولاد، قطعات خودرو، تولید و تجهیزات ماشین‌آلات، صنایع برق و الکترونیک، صنایع شیمیایی و پلاستیکی، لوازم خانگی و ساختمان، صنایع معدنی، موسسات و شرکت‌های دانش‌بنیان و مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته و تا ۲۹ آذرماه جاری از ساعت ۱۵ تا ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی گیلان واقع در جاده رشت - تهران دایر است.

انتهای پیام

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته