30درصد از اعتبارات توسعه روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت


30درصد از اعتبارات توسعه روستاهای کهگیلویه و بویراحمد تخصیص یافت

گچساران - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 30درصد از اعتبارات توسعه روستاهای این استان در سال جاری تخصیص یافته است.

به گزارش ایرنا،حسین جنتی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستاهای بخش مرکزی باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال ۵۰۰ میلیارد ریال ریال اعتبار برای توسعه روستاهای کهگیلویه و بویراحمد در قالب طرح های هادی پیش بینی شده که انتظار می رود تا پایان سال مالی /تیرماه سال آتی/ همه این بودجه تخصیص و برای روستاهای استان هزینه شود.

وی بیان کرد: این میزان اعتبار برای توسعه زیرساخت‌های رفاهی نظیر احداث سنگفرش، جدول کشی، فضای سبز و سایر فعالیت های عمرانی تغییر سیمای روستاهای شهرستان‌های هشت گانه کهگیلویه و بویراحمد هزینه می شود.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد سهمیه قیر رایگان استان در سال جاری را۱۵۰ میلیارد اعلام کرد و افزود: تاکنون ۴۵ میلیارد ریال از اعتبار سهمیه قیر رایگان استان جذب شده است.

وی عنوان کرد: جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و جذب سرمایه گذاران برای اجرای طرح‌های تولیدی و اقتصادی از مزایای اجرای طرح‌های هادی در روستاهاست.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از سال ۱۳۶۶ تاکنون یکهزار و ۱۰۰ طرح عمرانی در ۴۸۰ روستای استان انجام شده است.

وی در مورد روستاهای باشت نیز گفت: هم اکنون آسفالت روستاهای بوسنگان،آبدهگاه و تنگ هنگون در این شهرستان در دست اجراست.

بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری استان کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند.
کهگیلویه وبویراحمد دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


(ویدیو) ژنرال سابق اسرائیلی: فکر نمی‌کردیم ایران با موشک‌هایش به ما حمله کند