استاندار اردبیل: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کوتاهی نکنند


استاندار اردبیل: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات کوتاهی نکنند

اردبیل-ایرنا- استاندار اردبیل گفت: پرداخت تسهیلات مالی باید بموقع به واحدهای تولیدی پرداخت شود و بانک‌ها نباید در پرداخت این تسهیلات کوتاهی کنند.

اکبر بهنامجو روز پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی افزود:سهم استان از محل تبصره ۱۸ مشخص شده و ۲۰ درصد آن تخصیص یافته که ضروری است این مبلغ بصورت صد درصد تخصیص یابد.

وی اضافه کرد: بالاترین میزان تسهیلات را بانک کشاورزی از محل تبصره ۱۸ به واحد های تولیدی و صنعتی پرداخت کرده و بقیه بانک‌ها هم باید در پرداخت این تسهیلات تسریع کنند.

بهنامجو بیان کرد: سازمان های جهاد کشاورزی ،صنعت معدن و تجارت و گردشگری باید برای حمایت از تولید و اشتغال پیشگام بوده و بحث رونق تولید را پیگیری کرده تا سرمایه‌گذاری دراستان سرعت گیرد.

وی بابیان اینکه مدیران دستگاه‌های اجرایی و بانک‌ها باید از سرمایه‌گذاری های بخش خصوصی حمایت کنند افزود:سرمایه‌گذاری غیر دولتی در اردبیل رونق گرفته و ضروری است مدیران زیرساخت های لازم را برای سرمایه گذاران فراهم کنند.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاران نباید در اخذ امتیاز معطل بمانند، اظهار داشت: باید سال به سال زمینه ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه اقتصادی در استان بهتر شود.

استاندار اردبیل درباره اتصال ریلی این استان با جمهوری آذربایجان افزود:با توجه به انعقاد تفاهم‌نامه راه‌اندازی خط ریلی بین ایران و جمهوری آذربایجان، بر اساس موافقت راه‌آهن جمهوری اسلامی مرکز لجستیک بار و بارانداز ریلی در پارس‌آباد احداث می‌شود.

بهنامجوافزود: در آینده نزدیک با سفر مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به جمهوری آذربایجان اقدامات نهایی در زمینه همکاری‌های مشترک انجام می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: با احداث این خط ریلی، ارتباط تجاری و صادراتی استان با جمهوری‌های قفقاز ، کشورهای آسیای میانه و روسیه توسعه چشمگیری خواهد داشت.

وی افزود: ایجاد این خط ریلی زمینه راه‌اندازی صنایع و واحدهای تبدیلی و بسته‌بندی را نیز در منطقه فراهم می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران