شکارچیان پرندگان تحت‌حمایت در بیله‌سوار دستگیر شدند


شکارچیان پرندگان تحت‌حمایت در بیله‌سوار دستگیر شدند

اردبیل - ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط‌زیست بیله‌سوار مغان از دستگیری 2 شکارچی متخلف که اقدام به زنده‌گیری سه قطعه پرنده تحت حمایت زنگوله‌بال کرده بودند، خبر داد.

بهنام برزگر روز پنجشنبه گفت: از این متخلفان علاوه بر ۱۰ قطعه پرنده زنگوله‌بال، یک قبضه سلاح شکاری پنج تیر، تعداد ۱۷ عدد فشنگ پر و تعداد ۱۵ عدد تله دست‌ساز ضبط کشف و آنها با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست بیله‌سوار از دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک و تخلف مراتب را از طریق شماره تماس ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

برزگر با اشاره به اینکه گونه حمایت شده زنگوله‌بال با نام محلی "مزمک" همه ساله در این موقع از سال جهت زمستان‌گذرانی بصورت مهاجر به زیستگاه‌های منطقه مغان و بویژه شهرستان بیله‌سوار مهاجرت می کنند، بیان‌کرد: این شهرستان مکان مناسب برای زمستان‌گذرانی انواع پرندگان مهاجر بویژه گونه حمایت شده مهاجر زنگوله‌بال است.

شهرستان بیلهسوار به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه، شرایط اقلیمی مناسب و همچنین وجود اراضی وسیع کشاورزی و مرتعی و منابع آبی منشعب از رود ارس و رودخانه مرزی بالهارود، زیستگاه انواع پرندگان و پستانداران وحشی، عادی و حمایت شده می‌باشد که در سال‌های اخیر با انجام گشت و کنترل‌های منظم و تدابیر ویژه حفاظتی وضعیت جمعیتی انواع گونه‌های جانوری در این منطقه رو به بهبودی می‌باشد.

زنگوله‌بال پرنده‌ای بزرگ از خانواده هوبرگان و تنها گونه پرندگان زنگوله‌بال است، زیستگاه این پرندگان مرکز و جنوب اروپا تا غرب و مرکز آسیا است.

زنگوله‌بال پرنده بسیار نادر و کمیاب است و در لیست پرندگان حمایت شده و در معرض خطر انقراض و نابودی قرار دارد، این پرنده کندرو بوده و هنگام احساس خطر به جای پرواز کردن شروع به دویدن می‌کند.

شهرستان بیله‌سوار در ۱۶۵ کیلومتری شمال اردبیل در مجاورت جمهوری آذربایجان قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


شعر سنگ قبر | 130 متن برای سنگ مزار درگذشتگان پدر و مادر و دیگران