البخیتی: فقط آمریکا از حضور داعش در منطقه سود می‌برد


به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما (http://www.iribnews.ir)، محمد البخیتی عضو شورای سیاسی و دفتر سیاسی جنبش...

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، محمد البخیتی عضو شورای سیاسی و دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن آمریکا را به عنوان تنها کشوری که از حضور داعش در منطقه سود می‌برد معرفی کرد.

البخیتی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: چرا حضور داعش در سوریه محدود به مناطق اطراف محل استقرار نیرو‌های آمریکایی است تا از ورود ارتش سوریه به آن جلوگیری کنند؟ چرا البغدادی سالم ماند تا آمریکا او را بکشد حال آن که همه در سوریه و سایر کشور‌ها خواستار کشته شدن او بودند.

آمریکا تنها طرفی است که از حضور داعش و سایر سازمان‌های تروریستی برای توجیه حضور خود در منطقه بهره می‌برد.
وقتی سفیر آمریکا به عنوان رئیس یک واحد چند صد نفره از افسران نیروی دریایی در صنعا فعالیت می‌کرد، داعش و القاعده هم در کنار او فعالیت داشتند تا جایی که افسران یمنی از حضور با فرم نظامی خود به خاطر ترس از کشته شدن خودداری می‌کردند.
وقتی ملت یمن در آستانه نابود کردن داعش و القاعده بود آمریکا و متحدان نظامی آن برای نجات آن‌ها دخالت کردند.
حزب الاصلاح بارزترین طیف یمنی است که دخالت نظامی خارجی و ائتلاف با داعش و القاعده را به بهانه نیاز به رویارویی با انصارالله توجیه کرد. این حزب وقتی فهمید هدف اقدامات امارات و عربستان قرار گرفته است و خشم خود را نشان داد امارات و عربستان سلاح مبارزه با تروریسم را برای مقابله با آن بیرون کشیدند.
با وجود دشمنی القاعده و سایر سازمان‌های تروریستی با ما، سید حسین بدرالدین الحوثی متوجه خطر اهداف آمریکایی که پشت شعار مبارزه با تروریسم پنهان شده است شد، شعاری که بوش با جمله معروف ”هر کس با ما نیست ضد ماست“ آن را مطرح کرد و سید حسین نیز آن زمان شعار فریاد برای حفظ آگاهی جامعه را سر داد که این نشان دهنده عالی‌ترین مراتب آگاهی است.
با آن که عربستان و امارات حزب الاصلاح و انصارالله را در لیست تروریسم قرار داده اند، اما حزب الاصلاح فقط چند ماه بعد خواستار دخالت نظامی ریاض در یمن شد. آیا این نشانگر اوج حماقت نیست؟
از آغاز تجاوز نظامی می‌گوییم این تجاوز همه ما از جمله حزب الاصلاح را هدف قرار داده است. اما الاصلاح این طور گمان نمی‌کرد و می‌گفت: ائتلاف عربی به انحراف کشیده شده است، اما در واقع خودشان منحرف شدند، زیرا عربستان و امارات حزب الاصلاح را در فهرست تروریسم قرار دادند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...