روند نزولی سهم مترو تهران از بودجه دولت


روند نزولی سهم مترو تهران از بودجه دولت

بنزین گران شد. میزان استفاده مردم از مترو افزایش یافت. دولت در توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی کوتاهی کرده و سهم خود را به درستی پرداخت نمی کند حتی در بودجه پیشنهادی سال آینده که در مجلس در حال بررسی است سهم مترو را 20 درصد کاهش داده است.

اتاق خبر 24:

متروی تهران با تکمیل خطوط در حال ساخت خود طی یک تا 2 سال آینده می تواند افزایش چشمگیری در جابجایی مسافر داشته باشد.

تزریق 8 هزار میلیارد به متروی تهران/نجات جان شهروندان از دست قاتل خاموش

شاید بهتر است اکنون که نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی لایحه پیشنهادی بودجه دولت هستند، بدانند با تزریق 8 هزار میلیارد تومان به متروی تهران می‌توانند این فرصت طلایی را محقق کرده، از معطل ماندن حجم سرمایه‌گذاری عظیمی که در زیرزمین پایتخت در سال‌های گذشته صورت گرفته جلوگیری کنند و جان پایتخت‌نشینان را از هجمه بی‌محابای قاتل خاموشی به نام آلودگی هوا برهانند.

درست در روزها و هفته های آتی تصمیم گیری های مهمی در مجلس شورای اسلامی در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه توسعه قطار شهری در قالب تصویب بودجه 99 از سوی نمایندگان مردم انجام می‌شود. اما شاید هیچ زمانی به اندازه امروز توسعه خطوط مترو و افزایش ناوگان در پایتخت به مطالبه جدی آنها تبدیل نشده بود تا جایی که پای این مطالبه به تریبون نماز جمعه کشیده شد و حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران بر لزوم تأمین واگن مترو از درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین و صادرات مازاد بنزین صرفه جویی شده، تأکید کرد.

با توسعه مترو هزینه تردد را کاهش دهیم

در پس این مطالبه به حق دیدگاهی کاملا اقتصادی نهفته است زیرا یکی از راهکارهای کاهش هزینه‌های حمل و نقل برای شهروندان، راهکارهای غیر قیمتی است؛ یعنی از طریق کاهش هزینه حمل و نقل عمومی، هزینه تردد را برای شهروندان کاهش دهیم. بدیهی است یکی از مهمترین راهکارها در کاهش هزینه حمل و نقل عمومی، توسعه مترو است.



روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

آلوده‌ترین شهر خوزستان در وضعیتی قرمز