بسته شدن مبادی ورودی سوادآموزی در زنجان


بسته شدن مبادی ورودی سوادآموزی در زنجان

معاون آموزش سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش زنجان گفت: مبادی ورودی بی‌سوادی در استان مسدود شده است.

فرحناز فتحی در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل نهضت سوادآموزی، اظهار کرد: این هفته به مناسبت هفتم دی‌ماه سالروز تاسیس این نهضت نام‌گذاری شده است.

این مسئول ادامه داد: ایران اسلامی، جزو کشورهای پییشرو در ریشه‌کنی بی‌سوادی است، به طوری که یکی از گام‌های بزرگ انقلاب اسلامی ایجاد نهضت سوادآموزی بوده و این در حالی است که با افزایش سواد، شاخص‌های زندگی بهبود یافته و اسلام نیز بر سوادآموزی و نقش آن در زندگی مردم تاکید داشته است.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های سوادآموزی، افزود: پیش از سال ۹۰ دروس به صورت مقدماتی و تکمیلی به متقاضیان ارائه می‌شد که پس از تغییر سیاست‌گذاری‌ها در سطح کلان، دورس در سه سطح شامل دوره سوادآموزی، تحکیم و انتقال دوره‌های سه‌گانه سوادآموزی است.

فتحی تصریح کرد: در سال‌جاری در استان زنجان برای دوره‌های سوادآموزی در زنجان ۵۳۱۲ نفر ظرفیت در نظر گرفته شده که از این تعداد ۲۲۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، ۱۸۱۲ نفر در دوره تحکیم سواد و ۱۳۰۵ نفر در دوره انتقال در نظر گرفته شده است.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان، با اشاره به مراکز یادگیری، یادآور شد: گسترش مراکز یادگیری یکی از اهداف معاونت سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان و مهارت‌آموزی اولویت این مراکز است. در حال حاضر چهار مرکز یادگیری در استان زنجان وجود دارد که دو مرکز در زنجان، یک مرکز در ابهر و یک مرکز در خدابنده دایر است.

وی گفت: آموزش چندبعدی در مراکز یادگیری پیگیری شده و مراکز مورد استقبال سوادآموزان است. سوادآموزی یک موضوع فردی، بخشی و استانی نبوده بلکه یک موضوع بین‌المللی است‌ و میزان سوادآموزی در هر کشور، در روابط با سایر کشورها و جایگاه کشور در سطح بین‌المللی را مشخص می‌کند.

این مسئول اظهار کرد: جامعه هدف سوادآموزی در ایران گروه ۱۰ تا ۴۹ سال است و با تلاش اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان مبادی ورودی بی‌سوادی در استان زنجان مسدود شده است که در این بین، اولویت سوادآموزی با آموزش اولیا بی‌سواد است و اولیای باسواد به لحاظ کارایی برای دانش‌آموزان توان آنها را بالا می‌برد.

فتحی با اشاره به اینکه نرخ باسوادی در استان زنجان ۹۵.۱ درصد است، خاطرنشان کرد: ابهر و خرم‌دره با ۹۷.۴ و خرم‌دره با ۹۷ درصد بالاترین نرخ باسوادی استان و ماهنشان با ۸۷.۵ درصد پایین‌ترین نرخ باسوادی را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز


شیمیل ها چه افرادی هستند؟