8 اقامتگاه همراه بیمار در شیراز به بهره برداری رسید


8 اقامتگاه همراه بیمار در شیراز به بهره برداری رسید

شیراز - ایرنا- 8 واحد اقامتی ویژه همراهان بیمار که به همت خیرین موسسه حمایت از بیماران سوختگی امام حسین(ع) ،در محوطه بیمارستان خیرساز سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) شیراز ساخته شده به بهره برداری رسید.

رییس بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع) روز یکشنبه در آیین بهره برداری از این اقامتگاه‌ها گفت: ساخت این اقامتگاه ها با توجه به موقعیت جغرافیایی و فاصله این بیمارستان از سطح شهر شیراز و با توجه به مراجعه بیماران سوختگی از سراسر استان و جنوب کشور جزو نیازهای ضروری این بیمارستان بوده است.

محمدعلی حقوقی با اشاره به ارایه خدمات پیشرفته در بیمارستان سوانح سوختگی و ترمیمی امیرالمومنین(ع)، نیاز به مرکز تحقیق و پژوهش را نیز از نیازهای ضروری این بیمارستان عنوان کرد.

مدیرعامل مجمع خیرین تامین سلامت فارس نیز با اشاره به خدمات شایسته و فعالیت های خیرخواهانه مرحوم «نزاکت امتیاز» بانی این بیمارستان گفت: خیرین عرصه سلامت در کنار مراکز درمانی و بیمارستان های خیرساز و دولتی، تاکنون ۱۹ اقامتگاه همراه بیمار بنا کرده اند که بیش از ۲۷۰ هزار نفر شب، همراه بیمار را اسکان داده و با افتتاح این اقامتگاه شمار این مراکز به ۲۰ مورد می رسد.

علی اکبر رامجردی اضافه کرد: اقامتگاه مرکزی شیراز نیز به همت خیرین در مرحله ۷۰ درصدی پیشرفت فیزیکی است که امیدواریم در آینده نزدیک پذیرای همراهان بیماران مراجعه کننده به مراکز درمانی شیراز باشد.

راه اندازی اقامتگاه همراه بیمار موجب می شود که مناظر ناخوشایند نشستن و خوابیدن افراد و یا برپایی چادرهای مسافرتی در معابر عمومی اطراف بیمارستان های شیراز که سالهاست که به پدیده ای اجتماعی در این شهر تبدیل شده کمتر دیده شود و همراهان بیماران جای مناسبی برای اقامت داشته باشند.

شیراز از دیرباز در علوم پزشکی به دلیل بهره بردن از پزشکان خبره و مراکز درمانی پیشرفته حرف برای گفتن داشته و به همین دلیل بیماران زیادی که از شهرو دیار خود برای درمان قطع امید کرده اند روانه این شهر شده و می شوند اما همراهان این بیماران اغلب در مدت طول درمان بیمارشان در شیراز سرگرداند.

اغلب این افراد از اقشار کم درآمد هستند و کمبود مراکز اقامتی مخصوص همراهان بیمار که در مجاورت مراکز درمانی باشد و عدم دسترسی آسان به این مراکز و حتی عدم آگاهی همراهان بیماران از وجود این مکان ها، موجب بروز مشکلات زیادی برای همراهان بیماران شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022