طرح توزیع متوازن خدمات شهری در خلخال اجرا می‌شود


طرح توزیع متوازن خدمات شهری در خلخال اجرا می‌شود

اردبیل _ ایرنا _ فرماندار خلخال گفت: شهرداری این شهر ملزم به اجرای طرح توسعه و توزیع متوازن خدمات شهری بوده و با اجرای آن شهروندان ساکت مرکز و حاشیه شهر از خدمات مساوی شهروندی بهره‌مند می‌شوند.

فریدون بابایی روز سه‌شنبه در جلسه ستاد حمل و نقل درون‌شهری خلخال افزود: توزیع نامتوازن خدمات شهری موجب اعتراض شهروندان شده و انتظار می‌رود با اجرای طرح جامع ترافیکی خلخال و توزیع مساوی ،عادلانه و متوازن خدمات شهری همه شهروندان از خدمات شهرداری از جمله ناوگان حمل و نقل درون‌شهری بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه بیشترین جمعیت شهر خلخال در مناطق حاشیه‌نشین و سکونت‌گاه‌های غیررسمی سکونت دارند، اظهارداشت: برخلاف تصور در حال حاضر بیشترین تردد و جابجایی مسافر در این شهر در مسیر خیابان‌های مرکزی و در امتداد شمال به جنوب شهر بوده و بیشتر رانندگان تاکسی از جابجایی مسافر در مسیر خیابان‌های حاشیه و پرجمعیت از جمله خیابان طولانی سی‌متری قدس خودداری می‌کنند.

او گفت: اجرای طرح‌های ترافیکی ،توزیع تاکسی‌های درون‌شهری و تعیین محل دفاتر آژانس‌های تلفنی شهر توسط سازمان حمل و نقل عمومی شهرداری خلخال مستلزم دریافت مجوز از شورای ترافیک بوده و انتظار می‌رود پس از نهایی شدن طرح جامع ترافیکی شهر و تایید در شورای ترافیک و اجرای این طرح بسیاری از مشکلات ترافیکی از جمله یک‌طرفه شدن برخی از خیابان‌های پرازدحام و توزیع عادلانه خدمات حمل و نقل عمومی شهری برطرف شود.

رییس شورای ترافیک خلخال همچنین با بیان اینکه افزایش قیمت بنزین بخشی از طرح اقتصادی دولت در ارتقای سطح اقتصادی جامعه است، اظهارکرد: در ابتدای کار اجرای طرح سهمیهبندی بنزین شاید مشکلاتی برای رانندگان بخش حمل و نقل عمومی درون‌شهری پیش آورده باشد ولی با گذشت زمان همه این مشکلات برطرف و رانندگان وسایط نقلیه عمومی شهری از خدمات و مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

او هرگونه استفاده و بهره‌مندی از مزایای استفاده از لاستیک سهمیه در ناوگان عمومی درون شهری را مستلزم راه‌اندازی تعاونی ،اتحادیه و تشکل‌های غیردولتی توسط رانندگان این وسایط نقلیه ذکر کرد.

وی از اجرای طرح پایش خودروهای حمل و نقل عمومی جهت تعیین سهمیه بنزین خبر داد و افزود: با اجرای این طرح سوخت موردنیاز خودروهای فعال در حمل و نقل عمومی داخل شهری از جمله تاکسی‌ها بر اساس پیمایش خودرو و کارکرد کیلومتر محاسبه شده و سهمیه بنزین کارت سوخت رانندگان غیر فعال و افرادی که اقدام به فروش سهمیه بنزین کنند، حذف خواهد شد.

صباح‌الدین برزگر ،سرپرست شهرداری خلخال نیز در این جلسه گفت: ۱۷۵ دستگاه تاکسی عمومی و ۲۵۰ دستگاه خودرو فعال در ۲۸ دفتر آژانس تلفنی زیر نظر سازمان حمل و نقل درون شهری شهرداری این شهر در جابجایی مسافران فعالیت دارند.

خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...