20 میلیارد اعتبار آبرسانی از انجیره به لمزان بندرلنگه اختصاص یافت


20 میلیارد اعتبار آبرسانی از انجیره به لمزان بندرلنگه اختصاص یافت

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: 20 میلیارد ریال اعتبار آبرسانی از سازه آبخیزداری روستای انجیره به دشت لمزان بندرلنگه به منظور توسعه کشاورزی در این منطقه اختصاص یافت.

فریدون همتی شامگاه جمعه پس از بازدید از تاسیسات و زیرساخت‌های شهرستان‌های بندرلنگه و بستک در غرب هرمزگان که در سیل اخیر آسیب دیدند، اظهار داشت: این هزینه از محل اعتبار شرکت آب منطقه‌ای و مشارکت مردم تامین می‌شود.

وی بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته بخشی از جاده روستای انجیره به روستاهای بنکوه و هرسین آسفالت و مقرر شده زیرسازی و آسفالت باقیمانده آن نیز اجرایی شود.

همتی تصریح کرد: عملیات ساخت و تکمیل دو سازه آبخیزداری در روستاهای هرسین و بنکوه مهران نیز تسریع می‌شود.

استاندار هرمزگان زیرسازی و آسفالت برای اتصال جاده انجیره به جاده‌های بندرلنگه و بستک و ساخت یک زمین چمن مصنوعی فوتسال در روستای بن کوه را از جمله مصوبات سفر به این منطقه عنوان کرد.

وی با تاکید بر اجرای طرح مطالعه پل و مسیر آبراه‌های حوزه آبخیزداری جنوب و جنوب شرق کتل در بستک، گفت: این سازه کنترل سیلاب با مشارکت شهرداری بستک، منابع طبیعی و آبخیزداری و خیرین احداث خواهد شد.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: ظرفیت این پروژه ۵۰۰ هزار متر مکعب است که ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

همتی خاطر نشان کرد: بر اساس قرارداد انجام شده سازه جدید نیز برای جلوگیری از وارد شدن سیلاب و خسارات به شهر بستک احداث خواهد شد.

شهرستان بندرلنگه در ۲۴۰ کیلومتری و بستک در ۲۲۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده‌اند.

بر اثر بارندگی های آخر آذرماه خسارت بسیاری به زیرساخت‌ها و زمین های کشاورزی و منازل مردم در منطقه غرب هرمزگان وارد شد.

استاندار هرمزگان صبح امروز جمعه ششم دیماه به همراه جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان و اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران به منظور بازدید و بررسی آخرین وضعیت پروژه های عمرانی غرب استان، به این منطقه سفر کردند.


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

فیلم عروسی زن دو شوهره همه را ناراحت کرد ! / کجا داریم می ریم !؟