فرماندار شمیرانات: شهروند آزاد، شریک قدرت است


فرماندار شمیرانات: شهروند آزاد، شریک قدرت است

تهران- ایرنا- فرماندار شمیرانات با بیان اینکه حقوق شهروندی به عنوان بخش تفکیک ناپذیر و تقلیل ناپذیر قدرت است گفت: حاکمیت باید شهروند آزاد را به عنوان شریک قدرت، خرد جمعی، نقاد و یکی از اجزای اساسی و زیرساختی قدرت بپذیرد.

سیاوش شهریور، روز شنبه در کارگاه آموزشی حقوق شهروندی بیان داشت: ساختار قدرت و سیاست باید شهروندان را به عنوان عضوی تمام عیار در کارکردهای مشورت، اقدام و خرد جمعی بپذیرد.

وی تصریح کرد: جامعهٔ ما در بطن خود عنصر خردمندی را دارد و همهٔ کلام، تمدن، اندیشه و فلسه اسلامی و سیایت و علم تمشیت خانه مدیون قوم ایرانی در حوزه گفتمان اسلامی است.

این مقام مسئول همچنین به رسمیت شناختن آزادی و حقوق زنان تأکید کرد و گفت: قطعاً باید در تمام ابعاد به توانمندی بانوان تکیه کنیم.

فرماندار شمیرانات: شهروند آزاد، شریک قدرت است

ناهید موسوی، مسئول امور بانوان فرمانداری شمیرانات نیز در این جلسه اظهار داشت: امروزه اغلب افراد در محیط‌های شهری زندگی می‌کنند و مسلم است در فضای زندگی شهری رفع نیازها از طریق تعاملات متقابل افراد با یکدیگر صورت می‌پذیرد.

وی افزود: لذا آنچه در روند این نوع زندگی ضروری به نظر می‌رسد، قاعده‌ مند ساختن روابط افراد در جامعه‌ی شهری به جهت جلوگیری از هرج‌ و مرج و بی‌ثباتی در جامعه است.

فرماندار شمیرانات: شهروند آزاد، شریک قدرت است

به گزارش ایرنا، کارگاه آموزشی حقوق شهروندی توسط امور بانوان فرمانداری شمیرانات با مشارکت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری تهران با تدریس دکتر محمد حسین زارعی، استاد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی با حضور بانوان مسئول در ادارات این شهرستان برگزار شد.

شهرستان شمیرانات متشکل از شهر شمیران (منطقه یک و شمال و شرق منطقه دو تهران) و دو بخش لواسانات و رودبار قصران با جمعیتی افزون بر ۶۰۰ هزار نفر در شمال شرقی پایتخت واقع شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز معلم به خواهرزاده و برادرزاده 1401 + عکس نوشته و پروفایل