ابرکوه را به عنوان نقطه عطف گردشگری بیشتر معرفی کنید


ابرکوه را به عنوان نقطه عطف گردشگری بیشتر معرفی کنید

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با گلایه از ناشناخته ماندن ابرکوه به عنوان نقطه عطف گردشگری کشور، از استاندار یزد خواست تا برای معرفی این مجموعه برای این که بتواند محور توسعه استان باشد، تلاش کنند.

«محسن کوشش‌تبار» در جریان سفر به شهرستان ابرکوه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا از ابرکوه به عنوان نقطه عطف گردشگری کشور یاد کرد و گفت: ساختار تاریخی ابرکوه در نوع خود منحصربه‌فرد ولی در عین حال متأسفانه تاکنون ناشناخته مانده است لذا عاجزانه از استاندار یزد می‌خواهم برای معرفی این مجموعه بزرگ که می‌تواند محور توسعه برای استان تلقی شود، تلاش کنند.

وی خاطرنشان کرد: بناهای تاریخی ابرکوه تلاقی معماری، فرهنگ و تمدن استان‌های فارس، اصفهان، یزد و کرمان است لذا موقعیت جغرافیایی ابرکوه می‌تواند در حوزه گردشگری محل ایجاد جاذبه برای هر یک از استان‌های نامبرده و همچنین کشور باشد.

کوشش‌تبار در ادامه مأموریت فرماندار، شهردار و سایر مسئولان شهرستان را تلاش برای جذب سرمایه‌گذار و رونق بخشیدن به حوزه گردشگری عنوان کرد و افزود: بخش خصوصی جسورانه وارد حوزه گردشگری شده و خانه‌های تاریخی را به فضایی آرام و به‌ دور از هیاهو برای گردشگران تبدیل کرده که این ساختار کاملاً مبتنی بر فرهنگی اصیل است که در ابرکوه مستور مانده و جای کارهای بسیار بزرگ‌تر دارد.

این مسئول با بیان این که به نظر می‌رسد ابرکوه در آینده‌ای نه‌ چندان دور مشکلی در حوزه فرصت‌های شغلی نداشته باشد، تصریح کرد: این وعده را به مردم ابرکوه می‌دهیم که پس از میدان میوه و تره‌بار، طرح بعدی در ابرکوه که در حد بضاعت به آن کمک خواهیم کرد، در حوزه گردشگری باشد.

کوشش تبار ضمن قدردانی از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری، ادامه داد: یک تیم اجرایی منسجم، برنامه‌ریزی دقیق و توسعه محور با مدیریت خوب استاندار در استان یزد همراه با اعتمادسازی در بخش خصوصی شکل گرفته است که می‌توان آن را بزرگ‌ترین دستاورد استان در رابطه با ایجاد درآمد پایدار دانست.

مدیر کل دفتر امور اقتصادی و خدمات مالی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با اشاره به بازدید خود از دهکدگردشگری تیجرد، گفت: شاهد این هستیم که تعدادی آثار تاریخی از طریق مرمت این دهکده تاریخی به شهر تاریخی ابرکوه اضافه شده بدون این که به ساحت تاریخ آن شهر اهانتی شود یا دست‌اندازی ایجاد کند بلکه اینجا یک مهندسی معکوس را در یک بنای کاملاً مدرن می‌بینیم که بازدیدکنندگان را به حدود 300 سال قبل بازمی‌گرداند.

وی اضافه کرد: بحث مهم در اینجا جابه‌جایی ثروت است که برخی از مناطق پردرآمد که به دنبال گردشگری هستند با حضور در این مجموعه می‌توانند ارزآوری داشته باشند که البته در نهایت نیز موجب رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال برای جوانان می‌شود.

این مسئول اظهار کرد: به دلیل اعتمادسازی توسط دولت برای بخش خصوصی، نگاه بلندمدت برای دهکده تیجرد تعریف‌ شده است که قطعاً می‌تواند الگوی مناسبی برای سراسر ایران باشد لذا این طرح آغازی بر پایان بی‌اعتمادی است که موجب می‌شود مدیران محلی بتوانند فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری بیابند.

وی همچنین این وعده را به سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری داد تا در حد توان و در حوزه تعاملاتی که سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور با وزارت میراث فرهنگی دارد، جهت رفع موانع قانونی و اداری پیش روی بخش خصوصی، حمایت‌های لازم را داشته باشند.

کوشش‌تبار در پایان نیز ضمن توصیه به سرمایه‌گذاران در راستای به‌ کارگیری افراد بومی و ایجاد اشتغال در همین شهرستان، ابرکوه را نگینی دانست که نیازمند صیقل با ابزار تبلیغات و رسانه است و می‌تواند سهم خود را از گردشگری کشور به خوبی احصا کند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند