پرداخت 400 هزار فقره وام تا پایان سال


پرداخت 400 هزار فقره وام تا پایان سال

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت: در 9 ماه امسال بیش از 280 هزار فقره وام پرداخت شده است که تا پایان سال به 400 هزار فقره افزایش می‌یابد.

پرداخت 400 هزار فقره وام تا پایان سالبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مجید باجلان مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در نشست خبری امروز گفت: از سال ۹۵ تا کنون سه هزار میلیارد تومان در قالب یک میلیون فقره وام به مددجویان و نیازمندان پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد گفت: ۳۲ شعبه صندوق قرض‌الحسنه در سراسر کشور راه‌اندازی شده است و اولویت اصلی ما مددجویان هستند و به نیازمندان هم پس از نیازسنجی، وام می‌دهیم و ۱۰۰ سهام این صندوق مختص کمیته است و بانکداری نخواهیم کرد.
به گفته باجلان در سه سال اخیر حدود ۵۰ هزار خیّر، ۵۰۰ میلیارد تومان در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت سرمایه‌گذاری کرده اند و در ۹ ماه امسال هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان وام (بیش از ۲۸۰ هزار فقره وام) به نیازمندان و مددجویان پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت افزود: این وام‌ها شامل ۲۲۰ هزار فقره وام کارگشایی، ۱۸ هزار فقره وام ودیعه مسکن، ۲۴ هزار فقره وام اشتغال و خودکفایی و ۲۱ هزار فقره وام مسکن است.
باجلان گفت: سرفصل وام‌های کمیته امداد کارگشایی و گره‌گشایی تا سقف ۱۰ میلیون تومان، ودیعه مسکن ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان، اشتغال و خودکفایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان و مسکن و تعمیرات مسکن روستایی و شهری ۲۵ تا ۳۰ میلیون تومان است.
وی با بیان اینکه صندوق امداد ولایت از طرف بانک مرکزی صندوق نمونه کشور شده است گفت: بودجه صندوق امداد ولایت در سال ۹۷، هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بود که امسال به دو هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.
باجلان درباره سیل فروردین هم گفت: اعتبار ۷۵ میلیاردی برای پرداخت خسارت به مددجویان و نیازمند در نظر گرفته شد که ۸۰ درصد آن پرداخت شده است.
مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد گفت: بودجه صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در سال ۹۹ به سه هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت و ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار فقره وام پرداخت خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل