استاندار کردستان درگذشت پژوهشگر نام آشنای کُرد را تسلیت گفت


استاندار کردستان درگذشت پژوهشگر نام آشنای کُرد را تسلیت گفت

سنندج - ایرنا - بهمن مرادنیا استاندار کردستان روز پنجشنبه در پیامی درگذشت پژوهشگر نام آشنای کُرد عالم فرزانه دکتر سید اسعد شیخ‌الاسلامی را به خانواده، عموم مردم این استان و دوستداران آن مرحوم تسلیت گفت.

در پیام تسلیت بهمن مرادنیا آمده است: خبر درگذشت استاد و عالم فرزانە جناب دکتر سید اسعد شیخ الاسلامی کە بنیانگذار و موسس کرسی فقە امام شافعی در دانشگاە تهران بود موجب تاثر و اندوە عمیق شد.

این استاد خوشنام و گرانمایە کە یکی از برگزیدگان کنگرە مشاهیر کُرد بود و پس از سال‌ها تدریس، تحقیق وپژوهش نقش بی بدیلی در تربیت شاگردان وبزرگوارانی داشت کە اکنون در جامعە ایرانی اسلامی ما منشا خیر وخدمت برای مردم هستند.

اینجانب ضایعە درگذشت این عالم فرهیختە را بە تمام فرهیختگان، اساتید دانشگاە، دوستداران، اهل بیت مکرم وداغدار و جامعە متدین کردستان تسلیت گفتە واز درگاە خداوند سبحان برای ایشان سعادت اخروی و آرامش ابدی مسئلت می‌نمایم.

پیام تسلیت شهردار سنندج
حشمت الله صیدی شهردار سنندج نیز با صدور پیامی درگذشت عالم فرزانه دکتر سید اسعد شیخ الاسلامی را تسلیت گفت و افزود: بی‌شک فقدان این عالم برجسته که سال‌ها عمر گرانمایه وبا برکت خود را صرف تعلیم وترویج فقه امام شافعی نمود بسیار ناگواراست.


استاندار کردستان درگذشت پژوهشگر نام آشنای کُرد را تسلیت گفت

در پیام حشمت‌الله صیدی آمده است: خبردرگذشت عالم فرزانه جناب آقای دکتر سید اسعد شیخ الاسلامی از استادان برجسته وموسس کرسی فقه امام شافعی دردانشگاه تهران موجب تاسف و تالم فراوان گردید.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ کارکنان و کارگران خدوم و زحمتکش شهرداری سنندج ضایعه درگذشت این عالم فرهیخته را به بیت مکرم آن‌مرحوم، اساتید و علما همچنین مردم شریف و متدین استان کردستان بویژه شهروندان سنندجی تسلیت عرض می‌نمایم و از خداوند متعال مسئلت دارم که آن مرحوم مغفور را مورد رحمت و مغفرت واسعه الهی قرار دهند.
به گزارش ایرنا، دکتر سید اسعد شیخ‌الاسلامی متولد ۱۳۱۱ در شهرستان سنندج بود که حدود ۶ دهه از زندگی خود را وقف پژوهش در عرصه‌های مختلف کرد و روز چهارشنبه ۱۱ دی در سن ۸۹ سالگی به علت کهولت سن جان به جان آفرین تسلیم کرد.

مراسم تشییع پیکر این دانشمند کردستانی ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح جمعه ۱۳ دی از محل دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار می‌شود، سپس پیکر این استاد فرهیخته برای خاکسپاری در زادگاهش روستای صلوات آباد به سنندج منتقل خواهد شد تا روز شنبه ۱۴ دی در این روستا به خاک سپرده شود.

۲۲ اردییبهشت سال گذشته آیین نکوداشتی برای پروفسور سید اسعد شیخ‌الاسلامی در دانشگاه کردستان برگزار شد و به پاس ۶۰ سال خدمت علمی و فقهی پروفسور شیخ‌الاسلامی، نشان نقره‌ای دانشگاه تهران به وی اعطا گردید.

پروفسور سید اسعد شیخ الاسلامی متولد سال ۱۳۱۱ در شهرستان سنندج و فرزند سید محمد و نوه سید عبدالعزیز شیخ الاسلام کردستان از خانواده های مشهور و اهل علم در کردستان است.

وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در سنندج به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به تهران رفت و در دانشکده ادبیات و علوم انسانی ثبت نام کرد و به اخذ درجه لیسانس در رشته زبان و ادبیات فارسی نائل شد.

در خلال همین ایام نزد پدر خود حاج سید محمد شیخ الاسلام کردستان به کسب علوم و معارف رایج در آن زمان پرداخت و به دریافت گواهی افتاء و تدریس از عالم فاضل مرحوم ملا محمود مفتی کردستان و مرحوم پدرشان نائل شد.

در سال ۱۳۳۶ وارد دانشکده الهیات و معارف اسلامی شد و تا درجه دکتری در رشته منقول سابق (فقه و مبانی حقوق اسلامی فعلی) در این دانشکده ادامه تحصیل داد.

از سال ۱۳۴۶ تدریس در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران را آغاز کرد. سرپرست امور آموزشی و پژوهشی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، سرپرست امور دانشجویی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، معاون دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران از ۱۳۵۶ الی ۱۳۵۸، سرپرست دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران از ۱۳۵۸ الی ۱۳۵۹، مدیر گروه فقه شافعی دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران از جمله سوابق اجرایی وی در دانشگاه تهران است.

کتاب «تحقیقی در مسائل کلامی از نظر متکلمان اشعری و معتزلی» ناشر چاپ اول: انتشارات دانشگاه تهران و چاپ دوم: انتشارات امیر کبیر، تالیف کتاب «ازدواج و پایان آن در مذاهب اهل سنت» ناشر: نشر دانشگاهی، تالیف کتاب «احوال شخصیه: ارث، وصیت و وصایت» ناشر: انتشارات سمت، تالیف کتاب «سیری اجمالی در اندیشه های کلامی معتزله و اشاعره» ناشر: انتشارات سمت، تالیف کتاب «شرح قصائد سید عبدالعزیز شیخ الاسلام کردستان» در تجلیل از رسول اکرم و... از جمله آثار این استاد است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !