پرهیز از سوالات غیرضرور در گزینش نیروی انسانی


پرهیز از سوالات غیرضرور در گزینش نیروی انسانی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و سرپرست هسته گزینش استانداری سمنان بر ضرورت اجتناب از سوالات غیرضرور در گزینش نیروی انسانی در دستگاه‌ها تاکید کرد و گفت: گزینش‌گران برای انتخاب و استخدام نیروی انسانی با توجه به رویه‌های قانونی و اعتقادی براساس حق و امانتداری اقدام کنند.

حبیب‌الله خجسته‌پور در گردهمایی گزینشگران استان سمنان به‌مناسبت پانزدهم دی‌ماه ، سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) در امر گزینش اظهار کرد: نیروهای انسانی برای جذب در دستگاه‌های اجرایی در کنار تعهد، تخصص‌های خود را بیان کنند و در بیان تخصص‌های خود به هیچ عنوان اکراه نداشته باشند.

وی با بیان اینکه،‌ گزینش‌گران به فرموده امام راحل باید سالم، صالح، اخلاق‌مدار، فاضل، کریم و متوجه مسایل روز باشند، ادامه داد: از سوی دیگر گزینش‌گران نباید تندخو و سلیقه‌ای در امر گزینش رفتار کنند.

خجسته‌پور ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب برای گزینش باید رویه آینده‌نگری و عالمانه مورد توجه قرار گیرد و برای مدیریت جهادی رویه‌های عالمانه ، عاقلانه و عاشقانه اجتناب‌ ناپذیر است.

سرپرست هسته گزینش استانداری سمنان تصریح کرد: اگر سردار سلیمانی سردار دل‌ها شدند به واسطه اتخاذ رویه‌ها عاقلانه، عالمانه و عاشقانه در تصمیم و اجرا امور بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان ادامه داد: از سوالات غیرضرور در امر گزینش خودداری شود تا گزینش شونده، خدایی نکرده معترف به گناه نشود.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم خدمتی را به جامعه ارایه دهیم، باید ساختار متناسب با نوع خدمت وجود داشته باشد، گفت: با امکانات و در اختیار قرار دادن نیروی انسانی کاردان به دستگاه‌های اجرایی، می‌توان برای خدمات‌رسانی مطلوب‌تر به اقشار مردم اقدام کرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان گفت: آنجایی که گزینش، هسته‌های آن و گزینش‌گران قدرت مانور و اعمال حق دارند در بحث انتخاب نیروی باید بهترین‌ها را انتخاب کنند.

خجسته پور افزود: گزینش و گزینش‌گران در بخش نیروی انسانی باید ایفای حق کنند ،چراکه گزینش‌گران امانتی از مردم را در بین خودشان دارند و باید براساس شایستگی دست به انتخاب بزند.

وی ادامه داد: گزینش‌گران امانتدار هستند و باید براساس عدالت حرکت کنند و اجرا کنندگان عدالت در هسته گزینش چشم خود را از بسیاری از رویکردهای قومی، قبیله‌ای،‌ جناحی و سیاسی در انتخاب نیروی انسانی بسته نگه دارند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: در نظام جمهوری اسلامی برای انجام امور باید رویه تخصص و تعهد را مورد توجه قرار داد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | گریه ناگهانی مجری صدا و سیما روی آنتن زنده