دامغان رتبه سوم سرانه درآمد ناخالص را در استان سمنان دارد


دامغان رتبه سوم سرانه درآمد ناخالص را در استان سمنان دارد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سمنان با اشاره به ظرفیت‌های بالای شهرستان دامغان در بخش‌های مختلف گفت: دامغان رتبه سوم سرانه درآمد ناخالص را در استان سمنان دارد.

نادر مالکی در جلسه شورای دانشگاه دامغان که با حضور دکتر عسگری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه دامغان می‌تواند سرمایه‌های اجتماعی را در استان ارتقاء بخشد اظهار کرد: دانشگاه دامغان می تواند سرمایه‌های عظیم اجتماعی را در شهرستان ارتقاء بخشیده و از طریق این ارتقاء باعث ماندگاری سرمایه‌های مالی و درآمدی در شهرستان شود.

وی با بیان اینکه این دانشگاه باید به شناسایی آسیب‌های اجتماعی در سطح شهرستان از طریق انجام طرح‌های پژوهشی کمک کند خاطرنشان کرد: ارتباط دانشگاه با شورای برنامه ریزی شهرستان، می‌تواند همراه با ارائه طرح های تخصصی و مشاوره های مطلوب، در توسعه منطقه تاثیر گذار باشد.

مالکی با اشاره به جمعیت روستایی در این شهرستان افزود: بر اساس آخرین سرشماری ها، ۲۳ درصد جمعیت شهرستان را روستایی و مابقی را جمعیت شهری تشکیل می دهد .

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با اشاره به درآمد ناخالص شهرستان دامغان گفت: این شهرستان رتبه سوم سرانه درآمد ناخالص را در استان به خود اختصاص داه که وضعیت بسیار مطلوبی دارد.

وی بیان کرد: استان سمنان اولین استانی است که طی دو هفته آینده سند آمایش سرزمین آن در شورای عالی آمایش سرزمینی کشور مطرح خواهد شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان سمنان تاکید کرد: دانشگاهیان استان باید ارائه مشاوره های تخصصی در زمینه تدوین و طراحی تمامی اسناد در استان، کمک کنند.

دبیر شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به توانمندی‌های دانشگاه دامغان از مسوولان این دانشگاه خواست: در قالب تدوین طرح های پژوهشی توجه به گردشگری و راهکارهای نگهداری سرمایه های مالی در دستور کار این دانشگاه دولتی قرار بگیرد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند