بیش از 10 هزار تن پرتقال و نارنگی در گچساران تولید شد


بیش از 10 هزار تن پرتقال و نارنگی در گچساران تولید شد

گچساران - ایرنا -مدیر جهاد کشاورزی گچساران گفت: 10 هزار و 941 تن محصولات باغی پرتقال و نارنگی در باغستان های این شهرستان تولید شده است.

سید عبدالوهاب پورالحسینی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:۶ هزار و ۷۷۶ تن پرتقال و چهار هزار و ۱۶۵ تن نارنگی در باغستان های گچساران تولید شده است.

وی بیان کرد:این میزان محصول در حدود ۸۰۰ هکتار باغ بارور مناطق مختلف این شهرستان چون امامزاده جعفر،کلاغ نشین، بیدزرد و آبتوت تولید شده که بخش عمده ای از این محصولات برداشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران میانگین برداشت محصولات باغی پرتقال و نارنگی در هر هکتار از باغستان های این شهرستان را ۱۷ تن برآورد کرد.

پورالحسینی عنوان کرد: هم اکنون ۳۳ هکتار باغ غیر بارور پرتقال و نارنگی در گچساران وجود دارد که با رسیدن به مرحله میوه دهی میزان محصولات این ۲ میوه در سال های آینده افزایش خواهد یافت.

پورالحسینی ابراز داشت:میزان محصولات باغی پرتقال و نارنگی در این شهرستان امسال نسبت به پارسال تغییری نداشته است.

وی ابراز کرد: ۲ هزار هکتار باغ در این شهرستان وجود دارد که از این میزان ۳۰۰ هکتار در سال گذشته در منطقه دیل و آرو احداث شد.

مدیر جهاد کشاورزی گچساران تصریح کرد: در زمان حاضرخدمات رسانی به کشاورزان از سوی ۵۵ کارشناس ترویج در این شهرستان در حال انجام است.

شهرستان گچساران با چهار هزار بهره بردار بخش کشاورزی و تولید سالانه ۹۶ هزار تن محصول از قطب های کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد محسوب می شود.

بخش مرکزی شهرستان گچساران سه دهستان، ۱۲۰ روستا و ۲۶ هزار و ۶۳۸ نفر جمعیت روستایی و ۱۰ هزار نفر جمعیت عشایری دارد که شغل بسیاری از آنان کشاورزی و دامپروری است.

شهرستان ۱۲۶ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا