جذب صد درصدی سهمیه مشاغل خانگی در تربت‌حیدریه


جذب صد درصدی سهمیه مشاغل خانگی در تربت‌حیدریه

معاون مدیر کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه با اشاره به جذب صد درصدی سهمیه مشاغل خانگی در این شهرستان، گفت: سهمیه مشاغل خانگی تربت‌حیدریه در سال 97 مبلغ 32 میلیارد و 500 میلیون ریال بود و مبلغ 32 میلیارد و 750 میلیون ریال جذب شد که با این وضعیت جذب بیش از صد درصد را نیز داشته است.

علی‌اکبر اسماعیل‌پناه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این میزان اعتبار به 290 نفر به صورت مستقل، طرح پشتیبان و تحت پوشش پرداخت و زمینه اشتغال برای این تعداد را فراهم کرده است.

وی با اشاره به طرح کارورزی در سال 97 افزود: سهمیه تربت‌حیدریه از طرح 93 نفر بود که تا پایان سال 254 نفر معادل 273 درصد ابلاغ شده صورت گرفته و با این آمار عملکرد رتبه اول استان به این شهرستان اختصاص یافته است.

اسماعیل‌پناه عنوان کرد: از این تعداد 75 نفر توسط واحدهای پذیرنده جذب و به کارگیری شده‌اند که برای استفاده از معافیت 20 درصد حق بیمه سهم کارفرما به تامین اجتماعی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه امسال نیز مانند سال گذشته رتبه اول استان به این شهرستان تعلق گرفته است، اظهار کرد: در سال 98 تاکنون تعداد 172 قرارداد کارورزی منعقد شده که تعداد 31 نفر آن نیز توسط واحدهای پذیرنده جذب و به کارگیری شده‌اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت‌حیدریه با اعلام رشد 118 درصدی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در این منطقه گفت: سهمیه ابلاغی به شهرستان در سال گذشته، مبلغ 176 میلیارد ریال بود که طبق برآورد آمار تاکنون تعداد 230 طرح به مبلغ 208 میلیارد ریال با اشتغال 597 نفر پرداخت شده است و در این ارتباط نیز رتبه ششم استان را به خود اختصاص داده است.

وی مطرح کرد: در سال جاری تعهد شهرستان در ایجاد اشتغال جدید و ثبت در سامانه رصد تعداد 3019 نفر است که تاکنون تعداد 1946 نفر اشتغال جدید توسط دستگاه‌های اجرایی ایجاد شده و 64 درصد تعهد ابلاغ شده صورت گرفته است.

اسماعیل‌پناه افزود: همچنین تاکنون تعداد 59 طرح به مبلغ 22 میلیارد و 600 میلیون ریال و اشتغال 553 نفر در کارگروه شهرستان مصوب و برای تعیین تکلیف به استان ارسال شده است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر طبق آخرین آمار جمعیتی، جمعیت فعال این شهرستان 69 هزار و 546 نفر اعلام شده که از این تعداد 61 هزار و 599 نفر شاغل و 7947 نفر بیکار هستند و بر همین اساس نرخ بیکاری شهرستان 11.4 و نرخ اشتغال شهرستان 88.6 و نرخ مشارکت اقتصادی 38.1 ثبت شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا