رشد جمعیت در اردبیل 35 صدم است


رشد جمعیت در اردبیل 35 صدم است

مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل گفت: رشد جمعیت در استان اردبیل که زمانی 3.9 بود امروز به کمتر از 35 صدم کاهش یافته که نگران‌کننده به نظر می‌رسد.

شفیع شفیعی امروز ۱۷ دی ماه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان در اردبیل اظهار کرد: باید یک تحقیق عملی و جامع در حوزه تاثیرگذاری برنامه‌های اوقات فراغت انجام شود تا بفهمیم برنامه‌های اجرا شده در ایام فراغت چقدر موثر واقع شده است.
وی به دو روش انجام تحقیق و مطالعات در این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: اولین روش جمع‌آوری اطلاعات از نمونه‌های آماری به شکل محدود است که چندان اطمینان‌بخش نبوده اما برخلاف روش نظرسنجی روش آزمایشگاهی و تجربی از اعتماد و اطمینان بیشتری برخوردار است.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل افزود: معیارسنجی‌ها باید به شکل صحیح و درست انجام شود تا بفهمیم نشاط اجتماعی و تاثیرگذاری در رفتار و سکنات جوانان ما در چه حدی بوده است.
شفیعی با استقبال از شکل‌گیری ستاد تسهیل ازدواج گفت: براساس مصوبه شورای فرهنگ عمومی و با همکاری دستگاه‌های مرتبط هفته‌های آینده ستاد تسهیل ازدواج فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
وی در مورد دیگر مصوبه شورای فرهنگ عمومی با محوریت افزایش جمعیت استان بیان کرد: براساس سیاست‌های چهارده گانه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت با تشکیل شورای راهبردی جمعیت استان سعی خواهیم کرد تا دلایل کاهش جمعیت و زادولد را بررسی کرده و در تشویق خانواده‌ها به این امر مهم به راهکارهایی برسیم.
مدیر کل امور اجتماعی استانداری اردبیل رشد جمعیت استان را 35 صدم اعلام و تصریح کرد: به دنبال سیاست‌های کنترل جمعیت در دهه 60 و 70 ما امروز آثار این سیاست‌گذاری‌ها را در فرآیند ازدواج‌های می‌بینیم که جوانان کمتری به این امر مقدس روی می‌آورند.
به گزارش ایسنا، شفیعی از اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل به خاطر ارزیابی و تجلیل از دستگاه‌های برتر حوزه غنی‌سازی اوقات فراغت و نشاط اجتماعی جوانان قدردانی کرد.
انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


چراغ سبز قایدی برای بازگشت به استقلال