برف راه 100 روستای کردستان را مسدود کرد


برف راه 100 روستای کردستان را مسدود کرد

سنندج - ایرنا - رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: به دلیل بارش برف و وجود کولاک، راه مواصلاتی 100 روستا در نقاط مختلف این استان مسدود است.

دانش زندی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: راه این تعداد روستا به صورت مقطعی و به دلیل وزش باد و کولاک مسدود شده و راهداران در حال تلاش برای بازگشایی راه این روستاها هستند.

وی با بیان اینکه از روز گذشته تاکنون با تلاش راهداران راه مسدود بیش از ۱۶۰ روستای استان بازگشایی شده است، افزود: در حال حاضر تمام محورهای اصلی و فرعی استان باز و تردد در حال انجام است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان اضافه کرد: اکنون نیز در نیمه غربی و شمال غربی استان بارش پراکنده گزارش شده لذا همراه داشتن زنجیر چرخ از سوی خودروها برای تردد در این مناطق ضروری است.

زندی بر لزوم احتیاط در رانندگی با توجه به لغزنده بودن جاده‌ها تاکید کرد و یادآور شد: تاکنون بیش از چهار هزار و ۸۲۱ کیلومتر باند عملیات برف‌روبی در نقاط مختلف استان انجام شده است.

‌طرح زمستانی راهداری پلیس راه همه ساله از ۱۵ آبان در سراسر کشور شروع می‌شود اما در کردستان به علت برفگیر بودن و داشتن گردنه‌های متعدد این طرح به صورت غیر رسمی زودتر از موعد آغاز می‌شود.

در طرح زمستانی سال گذشته ۴۷۵ راهدار کردستان به صورت آماده باش و ۲۴ ساعت در خدمت مسافران بودند.

راهداران در قالب طرح‌های مختلف زمستانه، نوروزی و تابستانی بیش از هشت هزار و ۵۰۰ کیلومتر از راه های استان را شامل یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر در مسیرهای بین شهری و ۶ هزار و ۶۰۰ کیلومتر در راه روستایی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

استان کردستان در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و هر سال بارش باران در این استان از اوایل پاییز شروع می شود.

همچنین جاده های بین شهری این استان دارای ۳۸ گردنه برفگیر و جاده های روستایی نیز دارای ۶۶ گردنه برفگیر بوده که این گردنه ها هنگام بارش باران عمدتا شاهد لغزندگی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کردستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند