سالانه بیش از 80 تن کنسانتره و آبمیوه در خوی تولید می‌شود


سالانه بیش از 80 تن کنسانتره و آبمیوه در خوی تولید می‌شود

ارومیه- ایرنا- مدیر صنعت، معدن و تجارت خوی گفت: در 2 واحد تولیدی این شهرستان سالانه بیش از 80 هزار تن انواع کنسانتره و آبمیوه تولید می‌شود.

ایرج مرندی روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اجرای طرح‌های توسعه واحدهای فرآوری میوه و کنسانتره در این شهرستان نویدبخش افزایش تولید و اشتغال در این بخش است.
وی با تاکید بر اینکه سهم این شهرستان از تولید کنسانتره و آبمیوه آذربایجان‌غربی ۱۰ درصد است، بیان کرد: طی ۱۰ ماه گذشته بیش از ۶۰ هزار تن انواع محصولات کنستانتره میوه و آبمیوه در این شهرستان تولید و در بازارهای مصرف داخلی و خارجی عرضه شده‌است.
وی افزود: در واحدهای تولیدی خوی انواع کنسانتره و آبمیوه سیب، پرتقال، انگور، انار، آلبالو و خرما تولید می‌شود و از لحاظ تنوع خطوط تولید این واحدها یکی از متنوع ترین واحدهای تولیدی کشور در حوزه تولید کنسانتره و آبمیوه به شمار می‌رود.
«مرندی» با اشاره به ظرفیت مناسب خوی در بخش تولید میوه و ایجاد صنایع تبدیلی، گفت: تقویت کارخانه‌های کنسانتره در منطقه نقش بسزایی در توسعه اقتصادی این شهرستان خواهد داشت.
خوی دو واحد بزرگ تولید کنسانتره میوه و آبمیوه دارد که بخش زیادی از محصولات باغی شمال آذربایجان‌غربی در این واحدها فرآوری و بعد از تبدیل به کنسانتره میوه و آبمیوه به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شود.
توسعه و تکمیل زیرساخت واحدهای تولید کنسانتره و آبمیوه یک گا مهم در جهت توسعه صادرات غیرنفتی است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرنوشت تاسفبار بازیگر خردسال فیلم باشو غریبه کوچک بعد 40 سال+ بیوگرافی و عکس های باورنک...