برنامه‌‎‏های روز قرآنی بوشهر فرصت ترویج فعالیت‎های این حوزه است


برنامه‌‎‏های روز قرآنی بوشهر فرصت ترویج فعالیت‎های این حوزه است

بوشهر-ایرنا- معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: 16 اسفند ماه به عنوان روز قرآنی بوشهر فرصتی برای ترویج و گسترش فعالیت‎های مرتبط با این حوزه است.

آنیتا مظفری روز سه‎شنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی بزرگداشت روز قرآنی بوشهر افزود: در روزهای منتهی به ۱۶ اسفندماه برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی و اجتماعی در استان بوشهر اجرا می‎‌شود.

وی بیان کرد: نام‌گذاری روز قرآنی بوشهر ابتکاری ویژه است که علاوه بر تجلیل از فعالان این حوزه، یک روز ارزشمند در بوشهر نیز به ثبت رسانده‌است.

مظفری ادامه داد: هر برنامه برای اثربخشی نیاز به همفکری و هم‌­افزایی دارد که باید از این مهم بیشترین بهره را برد.

وی اظهار داشت: برنامه‌­ریزی صحیح و مناسب، مشارکت موسسه‎های قرآنی به عنوان بازوان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و هنری مهمترین فاکتور در برگزاری این روز است.

مظفری گفت: همایش بزرگداشت روز قرآنی، تجلیل از خانواده‌های شهدا، اکران فیلم‌های کوتاه داستانی و مستند در مدارس و مراکز قرآنی، دیدار با خانواده‌های شهدء، نمایشگاه آثار شهدای هنرمند، برگزاری مجالس با حضور قاریان برجسته ملی و جشنواره­ های فرهنگی هنری با مضامین قرآن و عترت از مهمترین برنامه­ های این روز در استان بوشهر است.

وی ادامه داد: برنامه های اعلام شده علاوه بر مرکز استان با مشارکت موسسه‌‏های قرآنی و نظارت ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان­‌ها در هر منطقه مناسب با ظرفیت آن برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر افزود: در این ارتباط باید برنامه‎های اجرایی دستگاه‎ها به صورت منظم به دبیرخانه این روز ارسال شود تا علاوه بر کاهش هزینه‌ ها از تداخل برنامه­‌ها جلوگیری شود.

۱۶ اسفند سالروز درگذشت آیت الله میرزا حسین معتقد اهرمی صاحب کتاب قرآنی رمز دار با هدف برگزاری برنامه‌‎ها و فعالیت های مختلف و متنوع با رویکرد قرآنی نام‌گذاری شده است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

تصاویر | سریع‌ترین 0 تا 100 خودروهای زمین