یکهزار خانوار کمیته امداد هرمزگان در سیل اخیر آسیب دیدند


یکهزار خانوار کمیته امداد هرمزگان در سیل اخیر آسیب دیدند

بندرعباس- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) هرمزگان گفت: حدود یکهزار خانوار از مددجویان زیرپوشش این نهاد در بارندگی و سیل اخیر آسیب دیدند.

علی الهیاری عصر سه شنبه در بازدید میدانی از مناطق سیل‌زده استان اظهارداشت: طبق بررسی‌های اولیه تعداد ۲۷۸ خانوار آسیب‌دیده از سیلاب در مناطق لیردف و گابریک شهرستان جاسک و تعداد ۷۳۷ خانوار در مناطق گافر و پارامون شهرستان بشاگرد هستند.
وی بیان داشت: درپی حادثه سیل اخیر تعداد زیادی از خانه‌های مسکونی مددجویان به شکل صد درصد تخریب و بسیاری دیگر از منازل دچار آب‌گرفتگی شدید شده است.
این مسوول ادامه داد: درحال حاضر بیش از هزار دانش‌آموز سیل‌زده در جاسک نیز کتاب‌ها و نوشت افزارهای خود را از دست داده اند و نیازمند یاری خیران می باشند.
اللهیاری باتوجه به اینکه لوازم ضروری زندگی خانوارهای سیل زده غیرقابل استفاده و از بین رفته است، گفت: در این راستا کمیته امداد در مرحله نخست اقدام به توزیع بسته‌های حمایتی شامل آب‌معدنی، سبد موادغذایی و پتو بین خانواده‌های سیل‌زده در شهرستان جاسک و بشاگرد نموده است.
وی گفت: برای کمک به مناطق سیل‌زده تحت پوشش کمیته امداد جاسک و بشاگرد در ماه های دی وبهمن امسال، ۲ برابر مستمری به مددجویان پرداخت می شود.
مدیرکل کمیته امداد هرمزگان اظهارداشت: در تلاش هستیم در کوتاه‌ترین زمان ممکن با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی، بویژه مدیریت بحران و جامعه‌ی خیران برای خانوارهای بدون مسکن اسکان موقت تامین کند.
الهیاری از آغاز پویش «هموطن خانه‌ات را دوباره می‌سازیم» خبر داد و گفت: مردم می‌توانند کمک‌های خود به خانواده‌های سیل‎زده هرمزگان را از طریق شماره‌گیری کد #۰۷۶*۸۸۷۷* یا از طریق واریز نقدی خود به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۶۰۱۶۹ بنام کمیته امداد نزد بانک ملی به هموطنان سیل‌زده کمک نمایند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)