هزینه درمان 808 بیمار در خراسان جنوبی از محل زکات تامین شد


هزینه درمان 808 بیمار در خراسان جنوبی از محل زکات تامین شد

بیرجند- ایرنا- مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزینه‌ درمان 808 بیمار در استان از محل جمع‌آوری زکات تامین و پرداخت شده است.  

رضا سلم آبادی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۸۹ درصد زکات جمع‌آوری شده در استان از ابتدای امسال تاکنون، معادل سه میلیارد و ۳۴۴ میلیون تومان در بخش محرومان هزینه شد.

وی اظهار داشت: همچنین از محل زکات ۶۵ سری جهیزیه، و ساخت، مرمت و بازسازی ۴۸ واحد مسکونی نیز تامین شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان خراسان جنوبی بیان کرد:: خیران خراسان جنوبی از ابتدای امسال ۴۶میلیارد و ۸ میلیون تومان به نهاد حمایتی کمیته امداد استان به صورت نقدی و غیر نقدی کمک کردند.

وی با بیان اینکه درآمد محقق شده نسبت به ۹ ماه سال گذشته ۵۰ درصد رشد داشته است افزود: این کمک‌ها در مناسب‌های مختلف از محل صدقات و زکات جمع آوری و در بخش‌های ایتام و محسنین، بهداشت و درمان، مسکن، جهیزیه و درمانی بیماران هزینه شده است.

سلم آبادی با اشاره به جمع آوری سه میلیارد و ۸۷۱ میلیون تومان صدقه از ابتدای امسال در خراسان جنوبی تصریح کرد: خیران در طرح‌های اکرام ایتام و محسنین ۱۱ میلیارد و ۸۱۱ میلیون تومان به فرزندان معنوی خود کمک کردند.

وی رشد ۱۷ درصدی این کمک‌ها را یادآور شد و گفت: در حوزه‌های بهداشت و درمان ۴۹۸ میلیون تومان، مسکن ۶۲۸ میلیون تومان و جهیزیه یک میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان کمک‌های خیران توزیع شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه افزایش کمک‌های مردمی به کمیته امداد نشاگر حسن اعتماد عمومی به این نهاد است، اظهار داشت: تمام کمک‌های مردمی در اسرع وقت و بر اساس سیستم نیازسنجی این نهاد در بین اقشار آسیب‌پذیر استان توزیع می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری