تفاهم‌نامه مرمت قلعه باستانی ایزدخواست آباده امضا شد


تفاهم‌نامه مرمت قلعه باستانی ایزدخواست آباده امضا شد

شیراز- ایرنا- تفاهم‌نامه احیا، مرمت،بازسازی و بهره برداری از قلعه باستانی ایزدخواست در شهرستان آباده فارس با حضور مسوولان و سرمایه گذار بخش خصوصی سه‌شنبه اول بهمن 98 امضا شد.

فرماندار آباده در حاشیه بازدید از قلعه ایزدخواست و امضای این تفاهم‌نامه اعلام کرد:‌قلعه ایزدخواست می تواند به عنوان دروازه اصلی فارس با همت جمعی، حفظ و احیا شود،لازم است طرح جامعی برای جذب گردشگر و توریست در شهرستان آباده تبیین شود.

زین العابدین نیک مرام با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با سرمایه گذار خارجی افزود: این سرمایه گذارخارجی قرار است که پس از عقد قرارداد نسبت به مرمت این مجموعه اقدام و از آن برای جذب توریست و گردشگر استفاده کند.

وی افزود: همچنین مرمت کاروانسرای ایزدخواست نیز رو به اتمام است و تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

هاله فولاد فر مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری فارس اظهار داشت: حضور بخش خصوصی در شهر باستانی ایزدخواست، منطقه گردشگری خسروشیرین و چنار میتواند باعث رونق صنعت گردشگری در استان فارس و شهرستان آباده شود.

جزئیات بیشتری در باره مبلغ تفاهم نامه و مدت زمان ترمیم قلعه باستانی ایزدخواست، اعلام نشد.

قلعه ایزدخواست مربوط به دوره ساسانیان در ۷ کیلومتری شمال ایزدخواست و در ۷۵ کیلومتری شمال آباده واقع و چهارطاقی درون این قلعه در سال ۱۳۲۷ با شماره ثبت ۳۷۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است.

آباده از شهرستان های شمالی فارس است و مرکز آن با شیراز حدود ۳۷۵ کیلومتر فاصله دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم آغوش های ممنوعه بازیگران در فیلم ها و سریال های ایرانی!