مشارکت جوانان در طرح اوقات فراغت خلخال افزایش یافت


مشارکت جوانان در طرح اوقات فراغت خلخال افزایش یافت

اردبیل_ایرنا_سرپرست اداره ورزش و جوانان خلخال گفت: امسال میزان مشارکت جوانان در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان این شهرستان در مقایسه با سال قبل افزایش یافت.

ایوب طالب‌پور روز شنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال افزود: در تابستان امسال ۶ هزار و ۷۶۰ نفر از نوجوانان و جوانان در کلاس‌ها و دوره‌های ورزشی، آموزشی ، قرآنی ،مهارتی ،علمی ،هنری ،فرهنگی ،ادبی و صنایع دستی شرکت کردند.

وی با بیان اینکه طرح اوقات فراغت خلخال در سال جاری در ۹ محور با مشارکت ۱۵ دستگاه اجرایی در مناطق شهری و روستایی برگزار و نتایج مطلوبی بدنبال داشت، از تلاش برای

غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در همه فصول سال خبر داد.

وی اظهارداشت: برگزاری نخستین مسابقات تیراندازی بین زوج‌های جوان ،اجرای جشن ازدواج زوجین ، برگزاری چند همایش کاهش آسیب‌های اجتماعی ، برپایی نمایشگاه مختلف در این زمینه و تجلیل از ورزشکاران جوان ، جوانان برتر و کارآفرین از جمله برنامه‌های شاخص برگزار شده از سوی دبیرخانه ستاد ساماندهی امور جوانان خلخال است.

او گفت: برنامه‌های تابستان امسال در ۹ محور فرهنگی ،هنری و دینی ، کتابخوانی و مطالعه ، فعالیت‌های ورزشی ، برنامه‌های جهادی ، برنامه‌های اردویی،زیارتی و سیاحتی ، مهارت‌آموزی در عرصه‌های فنی وحرفه‌ای ، مهارت‌های زندگی و گفت و گوی جوانان اجرا شد.

وی اظهارداشت: اداره ورزش و جوانان همچنین ۳۹ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی ،تسهیل در ازدواج جوانان ،پیشگیری از اعتیاد ،کاهش طلاق و توسعه ورزش قهرمانی در بین جامعه جوانان اجرا کرد.

فرماندار خلخال نیز در این جلسه گفت: در حالی که برای حل مشکلات نیازمند برنامه‌ریزی از سوی مسوولان دستگاه‌های اجرایی هستیم، عملکرد جزیره‌ای و ناهماهنگ برخی از

دستگاه‌های اجرایی در اجرای طرح غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان موجب بهره‌وری پایین آن می‌شود.

فریدون بابایی اظهارداشت: در حال حاضر در این شهرستان با مشکل ناآشنایی قشر جوان با فرهنگ کار در عرصه‌های مختلف مواجه هستیم.

وی با اشاره به فعالیت ۲ تشکل غیردولتی مردم‌نهاد در زمینه جوانان در این شهرستان گفت: مشارکت بخش خصوصی و سمن‌ها در این حوزه ضعیف است و برای افزایش تعداد

تشکل‌های مردمی در بحث جوانان باید بیش از این تلاش شود.

وی اضافه‌کرد: مشکل اشتغال امروز شهرستان تنها ایجاد فرصت شغلی نیست، بسیاری از جوانان یافتن شغل را تنها جذب و استخدام در ادارات دولتی فرض می‌کنند و این امر نیز با توجه به محددیت‌های استخدامی در دولت دست نیافتنی است.

او افزود: با محدودیت واردات کالای خارجی و حمایت همه‌جانبه دولت از تولیدات داخلی زمینه برای ایجاد فرصت‌های شغلی در واحدهای تولیدی فراهم شده و مسوولان دستگاه‌های اجرایی باید برای فراهم شدن زمینه تولید و اشتغال تلاش کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اردبیل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا