جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری فارس آغاز شد 


جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری فارس آغاز شد 

شیراز-ایرنا- مرحله استانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان با 21 گروه نمایشی از مراکز فرهنگی هنری کانون از سراسر استان فارس در شیراز آغاز شد.

معاون فرهنگی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس، جمعه در مراسم آغازین مرحله استانی هجدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری گفت: یکی از بهترین راه‌های انتقال مفاهیم تربیتی، دینی، اجتماعی و علمی، بهره‌گیری از ابزار هنر است.

سعید رضا کامرانی با بیان اینکه در دنیای کنونی، استفاده از ابزار بی‌بدیل هنر وجوه بسیاری دارد، عنوان کرد: هنر افزون بر پرکردن اوقات فراغت بر افزایش تعامل، پرورش ذهن و تمایل به زیبایی و لذت بردن از جنبه‌های هنردرمانی هم نگاهی تیزبینانه دارد که بسیاری از جوامع مترقی از آن بهره می‌برند.
دبیر هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس افزود: یکی از وجوهی که هنرمند را در بین دیگران سرآمد و شاخص می‌کند، قدرت احساسات اوست که بر قدرت خیال و احساسات او فزونی دارد.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در ادامه گفت: نمایش عروسکی از ۳ هزار سال قبل تاکنون با بشر همراه بوده و مورد استفاده قرار گرفته و انسان‌های بسیاری، ذهنیات و پیام‌های خود را در قالب نمایش به مخاطبان خود متقل کرده‌اند.
وی با اشاره به اهمیت نمایش های عروسکی در پرورش کودکان بیان داشت: در فعالیت‌های تربیتی و پرورشی، برد و باخت اهمیت و جایگاهی ندارد و اعلام رتبه های برتر، گاهی موجب انگیزه بیشتر می‌شود تا افراد و گروه‌هایی به صورت حرفه‌ای به هنر بپردازند و بی‌تردید برگزاری چنین جشنواره‌هایی، بهانه‌ای استا تا مربیان، کودکان ونوجوانان دور هم جمع شوند و با همکاری، تبادل‌نظر، هم‌افزایی و نقد فعالیت‌های هنری، استعدادهای نهفته خود را کشف و برای شکوفایی و پرورش آن اقدام کنند و در تمرین زندگی و تولید آثار، به سهم خود نقش داشته باشند.
کامرانی ابراز داشت: بر این باوریم که نمایش، هنر زندگی وگفتمان است و باید در فرهیختگی سرزمینی که از هنرهای نمایشی بی بهره است، تردید داشت.
امروز، جمعه در نخستین روز جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ۹ نمایش به اجرا در خواهد آمد.
«آن شب که از آسمان کوفته آمد، از ناودان گوشت» از مرکز فرهنگی هنری فسا، «بذارید بخونم» از مرکز فرهنگی هنری صدرا، «لطفا باحال باشید» از مرکز فرهنگی هنری شماره ۴ شیراز، « فرزند سیمرغ» از مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ شیراز، «غاغاغولی» از مرکز فرهنگی هنری صدرا، «یک دقیقه» کاری از انجمن نمایش شیراز،«جی‌جی بی‌جی» و «شاید نجات یابیم» از انجمن نمایش شیراز و «طلسم شدگان» از مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ شیراز.
دومین روز جشنواره هنرهای نمایشی کانون فارس با اجرای ۱۲ نمایش روز شنبه ۱۲ بهمن ماه دنبال می‌شود.
«ماه پیشانی» و«ننه بینوا» از انجمن نمایش شیراز، «زال و سیمرغ» از مرکز فرهنگی هنری شماره ۶ شیراز، «یاد مادر» از مرکز فرهنگی هنری لارستان، «جنگل حیوانات» از مرکز فرهنگی هنری فیروزآباد، «زیبا مثل ماه» و «دریا خانه ماست» از مرکز فرهنگی هنری زرین دشت،«دنیا با دوستی زیباست» و «ماجرای برکه سبز» از مرکز فرهنگی هنری آباده، «خانه اسرارآمیز» از مرکز فرهنگی هنری شماره۲ صفاشهر،«هفت خوان رستم و مراد» از مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ شیراز و «یک دقیقه» از مرکز فرهنگی هنری داراب، نمایش‌های اجرایی دومین روز جشنواره است.
در این روز همچنین نشست شرکت‌کنندگان با داوران و کارگاه آموزش عروسک گردانی نیز برگزار می‌شود.
آیین پایانی جشنواره روز یکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ برگزار می شود و ضمن تقدیر از برگزیدگان، ۳ گروه منتخب معرفی می‌شوند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !