در برابر ایام الله صبور و شکور باشیم


مدرس حوزه و دانشگاه گفت: روز‌های سرنوشت سازی به نام یوم الله در تاریخ وجود داشته و اکنون نیز هست که باید در برابر آن صبور و شکور باشیم.

در برابر ایام الله صبور و شکور باشیمبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، خانم مرضیه شیرخدایی در گفتگوی ویژه قرآنی که از شبکه قرآن و معارف سیما به روی آنتن رفت، افزود: یوم الله روزی است که امر خدا در آن روز غلبه آشکار دارد و تقریبا اسباب دنیوی از کار می‌افتد و دست قدرت خداوند آشکارا مشاهده می‌شود.
وی با اشاره به اینکه ایام الله روز‌هایی است که گاهی عذاب در آن نازل شده مثل عذاب قوم عاد و ثمود و همچنین روز‌هایی که نعمت در آن عطا شده است مثل نجات حضرت ابراهیم (ع) از آتش، گفت: در تاریخ صدر اسلام روز‌هایی سرنوشت ساز و تعیین کننده وجود دارد مانند روز بعثت، هجرت و روز غدیر و همچنین روز عاشورا که همه روز‌های سرنوشت ساز و نقطه عطف به شمار می‌روند.
خانم شیرخدایی با اشاره به نامگذاری ایام الله دهه فجر، یادآور شد: در تاریخ انقلاب اسلامی روز‌های خاصی داشتیم که سرنوشت ساز بودند مثل روز آزادسازی خرمشهر که امام (ره) فرمود "خرمشهر را خدا آزاد کرد"، چون در این روز قدرت خداوند ظهور و بروز اشکار داشت و همچنین ایام الله دهه فجر که دیدیم با ورود امام (ره) و پس از ده روز انقلاب اسلامی به پیروزی رسید و جز دست قدرت الهی چیز دیگری نمی‌توانست اینطور معجزه بیافریند.
وی عبرت گرفتن و عبور از ظاهر به باطن و همان بصیرت داشتن در ایام الله را مهم برشمرد و گفت: در این موارد باید تفکر کنیم، تذکر ایام الله همان نکته مقابل غفلت است و ما نباید غافل باشیم. اینکه بیندیشیم چه شرایط سختی ایجاد شده بود و راه نجات از آن شرایط چه بود و چطور توانستیم از آن گردنه‌های سخت گذر رد شویم.
این مدرس حوزه و دانشگاه یادآور شد: باید بصیرت داشت و دید که با وجود همه مشکلات داخلی و خارجی چطور اتفاق‌ها رقم خورد. هر وقت قدردان نبودند و دقیق حرکت نکردند با مشکلات مواجه شدند، و این موقعیت شناسی مهم است.
خانم شیرخدایی داشتن بصیرت سیاسی، اعتقادی و اخلاقی را در طول زندگی مهم برشمرد و با اشاره به معجزه حضرت موسی (ع) و گذشتن قوم آن با امداد غیبی از رود نیل، گفت: وقتی که این قوم قدردان این توفیق نبودند دوباره گرفتار مشکلات شدند.
وی افزود: باید سعی کنیم غفلت‌ها را از بین ببریم، می‌توانیم از تاریخ اسلام درس بگیریم، همچنین در تاریخ معاصر نگاه کنیم که کی بیگانه توانسته است، نفوذ کند و هنگامی که اتحاد وجود داشته است از پس مشکلات پیروزمندانه برآمدیم.
خانم شیرخدایی گفت: ما باید به امداد خداوند دلگرم باشیم که ان تنصرالله ینصرکم...

وی با اشاره به شهادت سردار سلیمانی افزود: این واقعه شهادت بسیار برای مردم ایران و جهان سنگین بود و با طوفانی که ایجاد کرد جو جامعه را به نحوی برانگیخت که حضور میلیونی را در آن ایام الله شاهد بودیم و این‌ها دست خداست که او مقلب القلوب است و حضور میلیونی و اتحاد مردم را رقم زد.
این مدرس حوزه و دانشگاه با اشاره به حمله موشکی سپاه در انتقام از شهادت سردار سلیمانی گفت: حمله موشکی سپاه به فرماندهی مقام معظم رهبری سیلی سختی بود که باید ادامه پیدا کند و به آن ختم نشود که این امر در گروی انتقام و خواست مردم و پیروی از ولایت است و گرنه مشکلات همیشه وجود داشته است و ما نباید اجازه نفوذ شیطان و بیگانه را بدهیم، زیرا این اتفاقی که همزمان روی داد یعنی شهادت سردار سلیمانی و سقوط ناخوشایند هواپیما هر دو مصادیق جدید و امروزه ایام الله هستند که دست قدرت خدا بیش از پیش در آن آشکار است.
شیرخدایی تاکید کرد: ما باید صبر و شکرگزاری را در برخورد با امور و قضایای پیش آمده پیش گیریم و در آسودگی و رفاه غافل نباشیم و شاکر باشیم.
وی با اشاره به وجود نگاه سکولار به جهان و دنیا گفت: بسیاری این تفکر را دارند که همه چیز باید مطابق خواست و تمایل آن‌ها باشد و اگر با این عینک به دنیا نگاه کنیم نمی‌توانیم در برابر قضایا شاکر و صبور باشیم. خداوند در آیات قرآن می‌فرماید "ما شما را در راحتی نیافریدیم" و نباید انتظار داشت مشکلات پیش نیاید بلکه باید از گردنه‌ها عبور کنیم و قدر نعمت‌ها را بدانیم اینکه چه شرایطی قبلا وجود داشته است و الان کجاییم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)