تیم 10 نفره برای نجات کوهنورد شیرازی به علم کوه اعزام شد


تیم 10 نفره برای نجات کوهنورد شیرازی به علم کوه اعزام شد

شیراز-ایرنا- رییس هیات کوهنوردی استان فارس گفت: یک تیم 10 نفره از هیمالیانوردان استان فارس عملیات امداد و نجات کوهنورد شیرازی مفقوده در ارتفاعات علم کوه را آغاز کردند.

حمیدرضا ایزدی یکشنبه با ارسال پیامی برای ایرنا آورده است: این کوهنورد یازدهم بهمن ماه در ارتفاعات علم کوه بر اثر شرایط نامساعد جوی ناپدید شده است.

وی اضافه کرد: پس از اطلاع از این موضوع باهماهنگی هلال احمر استان از طریق هوایی یک تیم ۱۰ نفره را به منطقه علم کوه اعزام کردیم.

رییس هیات کوهنوردی استان فارس اعلام کرد: نام این کوهنورد مفقود شده شیرازی محمد جواد رحیمیان است.

شرایط جوی امکان جست و جو برای این کوهنورد را سخت کرده است

فرماندار کلاردشت مازندران هم یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: با توجه به شرایط جوی امکان جست‌ و جو برای پیدا کردن این کوهنورد در حال حاضر وجود ندارد.

کامران پولادی ادامه داد: کوهنورد ناپدیده شده حدود ۴۵ سال سن دارد و به همراه یک کوهنورد دیگری در منطقه حضور داشت.

وی اظهار داشت : بر اساس بررسی ها این دو کوهنورد چهارشنبه هفته پیش از مسیر گرده آلـمان ها حرکت کردند و پس از رسیدن به جان پناه منطقه " خرسان " شب را تا صبح در آن منطقه سپری کردند و حوالی ساعت ۹ صبح پنجشنبه از هم جدا شدند که یکی از آن ها به مقصد رسید ولی از سرنوشت دیگری خبری نیست.

پولادی گفت : مسیری که این دو کوهنورد طی کرده اند بسیار خطرناک و بهمن گیر است و به گفته پیشکسوتان کوهنوردی در این منطقه ، نخستین صعود زمستانی از این مسیر در سال ۱۳۳۷ انجام گرفت و تاکنون تکرار نشد.

فرماندار کلاردشت افزود : پس از اطلاع از این حادثه ، نشست های متعددی در قالب شورای تامین در فرمانداری برگزار شد و حتی از جمعیت هلال احمر استان نیز تقاضای یک فروند بالگرد شد منتهی به علت شرائط نامساعد جوی و کولاک شدید در ارتفاعات کوهستانی قلل علم کوه و تخت سلیمان اجازه امداد رسانی به نیروهای مردمی داوطلب و نیروهای جمعیت هلال احمر داده نمی شود.

قله مرتفع علم کوه با ارتفاع چهار هزار و ۸۵۰ متر در مرکز رشته کوه تخت سلیمان کلاردشت در غرب مازندران قرار دارد . این قله بعد از دماوند که پنج هزار و ۶۷۱ متر ارتفاع دارد و دومین قله مرتفع ایران به شمار می رود. دیواره ای که در دامنه شمالی قله علم کوه قرار دارد نیز جزو فنی ترین و سخت ترین مسیرهای سنگ نوردی و دیواره نوردی کشور محسوب می شود.

این منطقه با بیش از ۴۵ قله بالای ۴۰۰۰ متر و داشتن یخچال های متعدد ، برف چالها و دیواره هایش مشهورترین ارتفاعات ایران و نامی آشنا برای کوهنوردان داخلی و خارجی است.

شهرستان تاریخی و کوهستانی کلاردشت با جمعیتی ۲۵ هزار نفر در غرب مازندران قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی