امتیاز شورای شهر همدان به شرکت‌های دانش‌بنیان


امتیاز شورای شهر همدان به شرکت‌های دانش‌بنیان

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: با توجه به اینکه سال‌هاست شرکت‌های دانش بنیان و حمایت از آن‌ها جزء سیاست‌های کلی نظام است تاکنون هیچ یک از شهرداری‌ها هیچ گونه امتیازی به آن‌ها نداده‌اند.

حمید بادامی‌نجات در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: امروز در استان همدان مجموعه شرکت‌های دانش بنیان روز به روز در حال رشد هستند و فعالیت‌های چشمگیری انجام می‌دهند، به همین علت شورای شهر تصمیم گرفت برای شرکت‌هایی که قصد احداث ساختمان اداری دارند، ۹۰ درصد عوارض را به آن‌ها تخفیف دهد.

وی این تصمیم را در راستای حمایت از این شرکت‌ها عنوان کرد و افزود: هدف این است که شرکت‌های دانش بنیان مجموعه اداری خود را به صورت مجتمع فناوری ایجاد کنند؛ به عبارت دیگر اگر تعدادی از شرکت‌های دانش بنیان دور هم جمع شوند و یک مجتمع فن‍اوری بسازند و دفتر اداری و مجموعه نمایشگاهی‌ خود را در آن مستقر کنند، مشمول این تخفیف می‌شوند.

این عضو شورای شهر همدان گرد آمدن این شرکت‌ها در یک مجموعه را باعث انتقال و تبادل اطلاعات و دانش دانست و تصریح کرد: با عملی شدن این کار شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند از مزایایی که شهرداری‌ها برای آن درنظر گرفته‌اند، بهره‌مند شوند که خوشبختانه این تصمیم امروز گرفته شد.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر برج‌های فناوری در چند استان دیگر راه‌اندازی شده است، گفت: این تخفیف صرفاً در همدان خواهد بود و در هیچ جای کشور اتفاق نیفتاده و به عبارتی همدان مبتکر این کار است.

بادامی‌نجات با اشاره به اینکه شرکت‌های دانش بنیان متعلق به بخش‌های خصوصی هستند که شامل حمایت‌های دولتی می‌شوند، اضافه کرد: در همدان هنوز این ساختمان ساخته نشده است و امیدواریم این تصمیم باعث شود شرکت‌های دانش بنیان هر چه سریع‌تر نسبت به ساخت این مرکز اقدام کنند.

وی ادامه داد: این شرکت‌ها براساس دانش، محصول تولید می‌کنند و مجموعه‌هایی هستند که برای اخذ مجوز از فیلترهای قوی عبور کرده‌اند و در حال حاضر بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان در استان همدان وجود دارد که نیاز به حمایت دارند.

به گزارش ایسنا، امروز -یکشنبه ۱۳ بهمن- در هشتاد و یکمین صحن علنی شورای شهر همدان طرح ۹۰ درصد تخفیف عوارض به شرکت‌های دانش‌بنیانی که قصد احداث ساختمان اداری را دارند، به تصویب رسید.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

مردم را به مهاجرت معکوس به روستاها تشویق کنیم