افتتاح پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعتبار 147 میلیارد تومان


افتتاح پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اعتبار 147 میلیارد تومان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از سفر وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا پایان سال به استان خبر داد و گفت: 147 میلیارد تومان پروژه در سفر وزیر بهداشت در خراسان جنوبی افتتاح خواهد شد و در مجموع تا پایان سال 170 میلیارد تومان پروژه در بخش بهداشت و درمان افتتاح می‌شود.

محمد دهقانی فیروزآبادی، امروز یکشنبه ۱۳ بهمن، در نشست خبری با اشاره به تحصیل ۳۷۰۵ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، اظهار کرد: در حال حاضر در سطح ۴۱ مرکز جامع خدمات سلامت شهری، ۳۱۴ خانه بهداشت، ۷۳ پایگاه اورژانس خدمات بهداشتی و درمانی به بیماران ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تعداد تخت‌های فعال استان از ۷۹۹ در سال ۹۲ به ۱۲۰۴ تخت افزایش یافته، افزود: سند آمایش سرزمینی و سند پنج ساله مرجعیت علمی دانشگاه تا افق ۱۴۰۴ تدوین شده است.

به گزارش ایسنا، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: بهره برداری از مرکز مهارت آموزی ارزیابی بالینی و راه اندازی مرکز خواب و ساخت دستگاه‌های ویژه درمان بی خوابی با استفاده از علوم بین رشته‌ای و آموزش اخلاق حرفه‌ای و توسعه آموزش‌های مجازی و توسعه آموزش مجازی در دانشکده‌های اقماری از برنامه‌های دنبال شده بوده است.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به راه‌اندازی مرکز جامع آزمون‌های الکترونیکی با ظرفیت ۱۱۰ نفر طی یک سال گذشته، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۵۰ دانشجوی خارجی به صورت حضوری یا غیرحضوری در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

وی بیان کرد: مرکز بازتوانی قلب نیز با کمک یک هیر پژوهشی در بیمارستان رازی بیرجند راه‌اندازی شده که این مرکز حلقه مفقوده درمان بیماری‌های قلبی بود.

وی از جذب بودجه وزارت به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال برای اجرای طرح کوهورت، ادامه داد: برگزیده شدن هفت طرح نیز به ارزش ۱۲ میلیارد ریال در طرح حمایت از محصولات استراتژیک استان از اقدامات دیگر این دانشگاه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از افتتاح ۱۳ پروژه بهداشتی و درمانی در استان طی دهه فجر خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با ۲۴ میلیارد تومان اعتبار در بخش بهداشت و درمان به بهره برداری می‌رسد.

وی از افزایش ۵۰ درصدی اعتبارات عمرانی دانشگاه در سال جاری خبر داد و گفت: برای تکمیل ۱۴ پروژه روستایی نیز ۳۰ میلیارد ریال از طریق تفاهم نامه بنیاد برکت جذب شده است.

دهقانی فیروزآبادی افزود: ۲۳ پروژه که به دلیل مشکلات اقتصادی متوقف شده بود، امسال به صورت مجدد به صورت امانی آغاز شده که اتمام این پروژه‌ها بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون هشت پروژه بهداشت در استان افتتاح شده است، اظهار کرد:

وی از موفقیت در عملکرد طرح ملی کنترل فشار خون در استان خبر داد و گفت: ۷۱۷ مورد آزمایش محصولات غذایی صورت گرفته که باعث کشف ۶۳ مورد محصولاتی که فاقد استاندارد لازم بودند شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: آموزشگاه بهورزی بیرجند، آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی، پایگاه اورژانس ۱۱۵ معصومیه، پایگاه سلامت ارسک، اورژانس بیمارستان شفای بشرویه، بیمارستان ۳۲ تختوابی بشرویه، مرکز اقامتی اسکان متخصصان در بشرویه، اورژانس بیمارستان شهید آتشدست نهبندان، مرکز تصویربرداری بیمارستان نهبندان، پایگاه اورژانس ۱۲۵ مژار سیدعلی و دو بلوک اقامتی برای اسکان متخصصان در این شهرستان، پایگاه سلامت جوادالایمه فردوس، مرکز جامعه سلامت باغستان، ساخت آشیانه برای بالگرد اورژانس طبس، بیمارستان ۳۲ تختخوابی خوسف نیز از جمله پروژه‌های در دست اجراست.

انتهای پیام


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

7 سایت توسعه شبکه ملی اطلاعات در خراسان جنوبی راه اندازی شد