فرماندار آباده: رشته منبت دوباره در دانشگاه آزاد این شهر دایر شود


فرماندار آباده: رشته منبت دوباره در دانشگاه آزاد این شهر دایر شود

شیراز- ایرنا- فرماندار آباده گفت: با توجه به اینکه آباده به عنوان شهر جهانی منبت معرفی شده است، انتظار داریم رشته منبت و صنایع دستی دوباره در دانشگاه آزاد اسلامی آباده دایر شود.

زین العابدین نیک مرام عصر دوشنبه در همایش جوان انقلابی، جهاد علمی و امیدآفرینی که با حضور رییس دانشگاه آزاد اسلامی فارس برگزار شد، افزود:‌سال گذشته آباده به عنوان شهر جهانی منبت شناخته و از سوی سازمان جهانی صنایع دستی معرفی شد،

وی ادامه داد:‌ بیش از ۶ هزار منبت کار خانگی در این شهرستان نیازمند حمایت و دریافت تسهیلات هستند.

نیک مرام افزود: فرش آباده نیز یکی دیگر از صنایع دستی این شهر و در نوع خود منحصر به فرد است و باید درباره آن پژوهش و برنامه ریزی شود.

فرماندار آباده با تاکید بر اینکه دانشگاه ها در بیان مشکلات و حل مسائل شهرستان به دولت کمک کنند، گفت: باید برای بررسی مشکلات شهری از ظرفیت دانشجویان استفاده شود.

نیک مرام با بیان اینکه کارهای پژوهشی و ورود دانشگاه به حوزه صنعت می تواند خاک نسوز آباده را از خام فروشی نجات دهد، اظهار کرد: اگر امروز خاک نسوز شهرستان از خام فروشی به سمت تولید پیش برود قطعا در آینده این صنعت می تواند به یکی از مهمترین شریان های اقتصادی استان فارس و شهرستان تامین شود.

فرماندار آباده همچنین با اشاره به ظرفیت های کشاورزی شهرستان آباده اظهار کرد: ۱۵۰۰ هکتار باغ زردالو در شهرستان آباده، بزرگترین استخر آبی – کشاورزی در کشور، ۵۰۰ هکتار تولیدات گیاهان دارویی و بیش از ۳۰ هکتار تولید زعفران در آباده از جمله ظرفیت های کشاورزی در این شهرستان است که اگر دانشگاه نیز در این حوزه کارهای پژوهشی و علمی انجام دهد بدون شک به قطب کشاورزی تبدیل خواهیم شد.

نیک مرام با تاکید بر احیای تشکل های دانشجویی در شهرستان گفت: دانشجو باید انتقاد سازنده کند، مشکلات را بیان کند و درباره حل مسائل پیشنهاد دهد.

محمدکاظم پیش قدم رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به راه‌اندازی و توسعه مدارس عالی مهارت گفت: رویکرد جدید دانشگاه آزاد موجب می‌شود که با توجه به نیاز جامعه، متقاضیان تحصیل بتوانند به سمت بازار کار و کارآفرینی هدایت شوند.

آباده از شهرستانهای شمالی فارس است و فاصله مرکز آن با شیراز حدود ۲۷۵ کیلومتر است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری