پایگاه انتقال خون شهرستان کاشمر به بهره‌برداری رسید


پایگاه انتقال خون شهرستان کاشمر به بهره‌برداری رسید

مشهد- ایرنا- پایگاه انتقال خون شهرستان کاشمر با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران در چهارمین روز از دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران روز سه شنبه در مراسمی که یه همین مناسبت برگزار شد گفت: کار ساخت پایگاه انتقال خون کاشمر بسیار سخت بود اما خیرین با اهدای زمین و ساخت پایگاه انتقال خون ایثار کردند و چنین تفکری در حوزه سلامت، بسیاری از مشکلات را حل می کند.

حسین رنجبران با بیان این که باید به جای هفته‎ای دو روز در تمام طول هفته کار خونگیری در این پایگاه انجام شود افزود: کاشمر به عنوان یک قطب، ظرفیت ایجاد سردخانه فرآورده‎های خونی را دارد و شهرستانهای همجوار، استان یزد، خراسان جنوبی و حتی شهرهای اقماری می توانند از این امکان استفاده کنند و سازمان اتقال خون هم در این خصوص آماده هرگونه همکاری هستیم.

وی اضافه کرد: انتظار داریم خیرین کمک کنند تا سردخانه فرآورده های خونی شهرستان کاشمر را در بخش خون و پلاسما ایجاد کنیم زیرا بدون شک خون اگر نباشد تمامی کارهای بیمارستانی مختل خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان انتقال خون ایران گفت: در حال حاضر ۹۰۰ بیمارستان در کشور فعالند که نیاز به خون دارند.

رنجبران افزود: اخذ ردیف نیروی انسانی برای پایگاه انتقال خون کاشمر منوط به برگزاری آزمون است و باید مجوز از سازمان امور اداری و استخدامی اخذ شود که هم اکنون مجوز در بعد کلان کشوری گرفته شده و حتما در آزمون استخدامی بعدی سهمیه‎ای برای کاشمر و خراسان رضوی قائل خواهیم شد.

وی ادامه داد: تا زمانی که نیروی مورد نیاز کاشمر تامین شود براساس تفاهمنامه‎ای که بین شبکه بهداشت و درمان کاشمر و سازمان انتقال خون خراسان رضوی به امضاء رسیده مقرر شده نیرو و پزشک مورد نیاز پایگاه انتقال خون این شهرستان توسط شبکه بهداشت تامین شود.

رییس شبکه بهداشت و درمان کاشمر هم در این مراسم گفت: مجموعه درمانی وسیعی در شهرستان کاشمر وجود دارد که نیازهایی هم دارد و مهمترین این نیازها خون است اما طی سالهای گذشته در راه‎اندازی پایگاه انتقال خون غفلت و کم توجهی صورت گرفته و سالها قبل باید این کار تحقق پیدا می‌کرده است.

محمد جواد یزدانی افزود: سالانه در این منطقه سه هزار واحد خون نیاز داریم ‎و پارسال دو هزار و ۷۹۵ مورد خونگیری در مرکز خونگیری کاشمر انجام شد اما چون باید خون‎ها را برای فرآوری به تربت حیدریه بفرستیم محدودیت‎هایی برای ما قائل می‎شدند و فقط باید در ساعات‎ خاصی خون گیری انجام می شد.

وی ادامه داد: در همین پایگاه جدید به رغم اینکه دو روز در هفته بیشتر فعال نیست طی یک ماه اخیر ۵۳۸ واحد خون گرفته شده است که با توجه به استقبال مردم نیاز به ارتقای این مجموعه داریم.

ایگاه انتقال خون شهرستان کاشمر با زیربنای ۷۰۰ متر مربع و با هزینه ۱۵ میلیارد ریال توسط خیرین احداث شده است.

کاشمردر فاصله ۲۲۸ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ اگر پرسیان یارو هاله محمد محمدی