2 طرح ورزشی در کردستان به بهره‌برداری رسید


2 طرح ورزشی در کردستان به بهره‌برداری رسید

سنندج - ایرنا - 2 طرح ورزشی در کردستان در مراسمی با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان و استاندار کردستان در شهرهای قروه، دهگلان به بهره‌برداری رسید.

این طرح‌ها شامل سالن ورزشی ۱۲۰۰ شهید قاسم سلیمانی قروه و زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی شهید علیزاده دهگلان از جمله این طرح‌ها است.

سالن ورزشی ۱۲۰۰ نفره شهید قاسم سلیمانی مجموعه ورزشی شهید چمران قروه نخستین طرحی بود که روز چهارشنبه با حضور بهمن مرادنیا استاندار کردستان و ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ورزش و جوانان و جمعی از مسوولان محلی به بهره برداری رسید.

۳۴ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال برای ساخت این سالن ورزشی از محل اعتبارات استانی و سفر رهبر معظم انقلاب به کردستان هزینه شده و زیربنای این سالن ورزشی سقف بلند و چند منظوره ۵۶۸ مترمربع است و عملیات ساخت آن از سال ۹۰ آغاز شده بود.

زمین فوتبال چمن طبیعی مجموعه ورزشی شهید علیزاده شهرستان دهگلان دومین طرحی بود که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ورزش و جوانان، استاندار کردستان با اعتبار ۲۱ میلیارد ریال به بهره برداری رسید که در مجموع ۱۱ هزار مترمربع مساحت کل زمین است و زمین چمن آن هم به مساحت هشت هزار و ۶۵۰ مترمربع احداث شده است.

زمین چمن فاز اول پروژه است که در فازهای بعدی بخش‌هایی همچون پیست تارتان نیز در این مجموعه ساخته می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان در این آیین گفت: ۱۳۰ پروژه ورزشی در دولت تدبیر و امید به بهره‌برداری رسیده که ۲ سالن ۱۲۰۰ نفری در سریش آباد و شهر قروه از جمله این طرح ها است که امکان برگزاری مسابقات بین المللی در رشته‌های مختلف ورزشی در این سالن ها وجود دارد.
حامد جولایی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی قروه نسبت به دیگر شهرهای استان بهتر است، افزود: استخر و خوابگاه ورزشی از جمله نیازهای ورزشی این شهرستان است.
شهرستان قروه در رشته‌های ورزشی کشتی، وزنه برداری و فوتبال در سطح ملی صاحب عنوان است.
ژاله فرامرزیان معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ورزش و جوانان روز پنجشنبه در دومین روز سفر به استان کردستان ۲ طرح ورزشی استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی المپیک دیواندره و استخر سرپوشیده مجموعه ورزشی ۱۷ شهریور بیجار را به مناسبت دهه فجر افتتاح می‌کند.
شهرستان قروه چهار هزار و ۷۷۶ ورزشکار بیمه شده دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

سفر رییس مجلس به سقز