پیش بینی کاهش 5 تا 15 درجه‌ای دمای هوا


پیش بینی کاهش 5 تا 15 درجه‌ای دمای هوا

کارشناس هواشناسی: در روز‌های آینده کاهش 5 تا 15 درجه دما در بیشتر مناطق کشور پیش بینی می‌شود.

خانم معصومه احمدی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما، گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی، سامانه بارشی در حال نفوذ به غرب کشور است و امروز در بخش‌هایی از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، آذربایجان شرقی، زنجان، ایلام و کرمانشاه بارندگی به صورت برف و باران پیش بینی می شود که به تدریج به مناطق نیمه غربی و ارتفاعات زاگرس مانند چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان وخوزستان می‌رسد.
وی گفت: این سامانه به تدریج بخش‌های شمالی و استان‌های ساحلی دریای خزر به ویژه گیلان و غرب مازندران و اردبیل را در بر می‌گیرد و در غرب البرز امروز هم شاهد بارندگی خواهیم بود.
احمدی افزود: برای فردا نیز سامانه بارشی در مرکز شرق و شمال شرق ادامه پیدا می‌کند و در استان‌های گلستان، سمنان، خراسان شمالی، قم و مرکزی شاهد بارندگی خواهیم بود و بارندگی‌ها در نوار شمالی کشور تا روز دوشنبه ادامه می‌یابد و سه شنبه به سمت شرق این سامانه حرکت می‌کند و چهارشنبه از مرز‌های شرقی خارج خواهد شد.
وی افزایش سرعت باد و کاهش قابل توجه دمای هوا از ۵ تا ۱۵ درجه را در بیشتر مناطق کشور پیش بینی کرد و گفت: با توجه به بارش برف و سرمای شدید در برخی نقاط کشور شاهد مه شدید و کاهش دید در ارتفاعات خواهیم بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...