جاذبه‌های بافت تاریخی شیراز برای سرمایه‌گذاران


جاذبه‌های بافت تاریخی شیراز برای سرمایه‌گذاران

شیراز-ایرنا-شهردار شیراز با بیان اینکه بافت تاریخی این کلانشهر به بهشت سرمایه گذاران تبدیل شده است، گفت: هیچ گونه عوارضی برای سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری در بافت تاریخی شیراز اخذ نخواهد شد.

حیدر اسکندرپور، یکشنبه در نهمین روز از دهه فجر و در حاشیه افتتاح شماری از طرح‌های شهرداری شیراز در جمع خبرنگاران افزود: برای حمایت از سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز، هیچ عوارضی از کسانی که متقاضی سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری از جمله ساخت هتل، رستوران، اقامتگاه بوم گردی و .... در این منطقه باشند، دریافت نخواهد شد.

وی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در حوزه حمایت از سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی شیراز وجود ندارد، گفت: در دوره کنونی، همکاری و هماهنگی خوبی بین شهرداری شیراز و اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس برقرار است و هیچگونه مانعی برای صدور مجوزهای مورد نیاز و حمایت از سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی وجود ندارد.

اسکندرپور با بیان اینکه شهرداری شیراز تلاش کرده ضایعات بصری در منطقه تاریخی این شهر برداشته و ناامنی را از این منطقه دور کند، اظهار داشت: در بسیاری از گذرهای بافت قدیم شیراز تا یک سال گذشته به دلیل ناامنی حتی نمی‌شد تا ۵۰ متری داخل آن شد اما هم اینک در بسیاری از همین گذرها، گالری هنری ایجاد شده است.

­

جاذبه‌های بافت تاریخی شیراز برای سرمایه‌گذارانبافت تاریخی شیراز مقصد سفر

شهردار شیراز ادامه داد: هدف ما این است، هنگامی که گردشگران خارجی وارد شیراز می‌شوند به جز اینکه از میراث کهن و تاریخی این شهر بازدید می‌کنند به سراغ بافت تاریخی شیراز نیز بروند و این بافت هم به محلی برای بازدید گردشگران تبدیل شود.

وی با اشاره به افزایش اعتبارات مورد نیاز برای بازآفرینی بافت تاریخی شیراز در سال ۹۹ گفت: این اعتبار از ۲۰۰ میلیارد ریال در سال ۹۸ به یک هزار میلیارد ریال در سال ۹۹ افزایش یافته است و بر همین اساس سال آینده، سال رونق و شکوفایی بافت تاریخی شیراز خواهد بود.شهردار شیراز عنوان کرد: هم اکنون قیمت برخی املاک در بافت تاریخی شیراز به دلیل اجرای پروژه های عمرانی و بهسازی تا ۴۰۰ درصد هم رشد کرده است که این روند یکی از اهداف مدیریت شهری بوده تا ارزش افزوده در این محل بالا رود.

اسکندرپور، سال ۹۹ را سال تحول بافت تاریخی شیراز دانست و افزود: زنده کردن بافت قدیم شیراز با سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی محقق می‌شود و بر همین مبنا مسیرهای گردشگری این منطقه احیا شده است.

او بیان کرد: زمانی که سخن از شیراز در ایران و دنیا به میان می‌آید، منظور بافت قدیم این شهر است و هرگز مجتمع‌های تجاری و برج‌های این شهر مدنظر نیست.

شهردار شیراز اضافه کرد: امروز شاهد بازآفرینی، زنده‌سازی و اقتصادی شدن بافت تاریخی شیراز هستیم زیرا پروژه‌هایی در این منطقه به بهره‌برداری رسیده است که از جمله آنها، گذر نارنجستان قوام به طول حدود ۴۰۰ متر است.

وی ادامه داد: همچنین ۶ پروژه نیز در مجموع با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال امروز (بیستم بهمن ۹۸) در منطقه هشت شهرداری شیراز شامل، کف‌سازی معابر، مناسب‌سازی، احیا، مرمت و بازآفرینی بخش‌هایی از بافت تاریخی این شهر افتتاح شد.

او اظهار داشت: طرح‌هایی نیز در شهرداری منطقه سه شیراز شامل، پارک کسری با مساحت ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع و با اعتبار ۱۱۶ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گفته اسکندرپور، زمین ورزشی پارک بر آفتاب سعدی با ۶۰۰ متر مربع مساحت و هشت میلیارد و ۸۴۰ میلیون ریال، لوله‌گذاری خیابان حافظ، میدان ابوالکلام، بولوار هفت‌تنان و پروژه‌های مدیریت سیلاب از دیگر طرح‌هایی بود که امروز (یکشنبه) در شیراز به بهره‌برداری رسید.

وی همچنین از منطقه سه شهرداری شیراز به عنوان نگین گردشگری این شهر یاد کرد و بیان داشت: به همین سبب باید فضاسازی و زیباسازی‌هایی در این منطقه انجام شود و سال ۹۹ طرح‌های متعددی در این منطقه عملیاتی خواهد شد.

جاذبه‌های بافت تاریخی شیراز برای سرمایه‌گذارانشهردامنطقه: افتتاح ۲۹ طرح عمرانی در منطقه ۳ شیراز

شهردار منطقه سه شیراز نیز در این آیین گفت: امروز به صورت همزمان، ۱۸ پروژه عمرانی شهرداری منطقه سه با اعتبار ۲۹۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

مسعود طهماسبی افزود: یکی از آرزوهای مردم منطقه سه شیراز، توسعه فضای سبز شهری در این محل بوده است که امروز بوستان کسری با ۱۱۶ میلیارد ریال اعتبار در فضایی به وسعت ۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع در این منطقه به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: برای مقابله با خطرات سیل نیز عملیات کف‌برداری و دیوارگذاری حوضچه آرامش دروازه قرآن به پایان رسید که بر این اساس حجم آبگیری این محل از ۱۴ هزار مترمکعب به بیش از ۵۰ هزار مترمکعب افزایش یافت.

طهماسبی اضافه کرد: از ابتدای سال ۹۸ تاکنون لوله‌گذاری به طول هفت هزار و ۱۰۰ متر و با هزینه ۸۵ میلیارد ریال در سطح منطقه سه شهرداری شیراز انجام شده و در مجموع در کل شهر شیراز بیش از یک هزار میلیارد ریال صرف لوله‌گذاری در عمق ۶ متری از سطح زمین شده است تا در ایام بارندگی مردم با مشکل مواجه نشوند.

وی با بیان اینکه در یک سال آینده، هشت بوستان در سطح منطقه سه شهرداری شیراز ساخته می‌شود،گفت: یکی از این بوستان‌ها در زمین پشت ساختمان خبرگزاری جمهوری اسلامی ساخته خواهد شد که آیین کلنگ‌زنی آن در روزهای آینده برگزار خواهد شد.

جاذبه‌های بافت تاریخی شیراز برای سرمایه‌گذارانرییس سازمان مدیریت پسماند وعده ساخت کارخانه پردازش نخاله ساختمانی در شیراز را مطرح کرد

تولید روزانه بیش از یک هزار تن زباله در شیراز

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز هم در این مراسم بیان کرد: روزانه ۶ هزار و ۵۰۰ تن نخاله ساختمانی و بیش از یک هزار و ۱۰۰ تن زباله در شیراز تولید می‌شود.

روح الله خوشبخت افزود: اقدامات مورد نیاز ساخت کارخانه پردازش نخاله‌های ساختمانی در شیراز در حال انجام است و پیش‌بینی می‌شود که عملیات اجرایی ساخت این کارخانه در سال ۹۹ آغاز شود.

وی ادامه داد: این سازمان در دهه فجر هفت پروژه به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد ریال را به بهره برداری رساند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فارس

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید