از اجرای نمایش‌ها تا معرفی عوامل


از اجرای نمایش‌ها تا معرفی عوامل

تهران- ایرنا- اخبار کوتاه امروز تئاتری به اجرای برخی نمایش ها و تکمیل عوامل صحنه اختصاص دارد.

فردریک طراحان خود را معرفی کرد

نمایش فردریک نوشته اریک امانوئل اشمیت و ترجمه شهلا حائری، جدیدترین تجربه و در عین حال یکی از متفاوت ترین آثار حمیدرضا نعیمی در مقام کارگردان است.

طراحان این اثر نمایشی که قرار است از ۷ فروردین ۹۹ در سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برود، معرفی شدند.

در نمایش فردریک رضا مهدی زاده به عنوان طراح صحنه حضور دارد که پیش از این تجربه همکاری با نعیمی را در نمایش هایی چون سقراط، شوایک و ریچارد داشته است.

مقدی شامیریان طراح لباس برگزیده سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر نیز در نمایش با نعیمی همکاری می کند.

طراحی نور این اثر نمایشی نیز بر عهده رضا حیدری است که تجربه چندین همکاری با نعیمی را داشته و طراحی نور نمایش هایی را با این هنرمند داشته است.

سروش کریمی نژاد نیز طراحی حرکت نمایش فردریک را انجام می دهد و ماریا حاجیها از طراحان با سابقه گریم تئاتر ایران نیز طراحی گریم جدیدترین تجربه کارگردانی نعیمی را عهده دار است.

آهنگسازی نمایش فردریک بر عهده بابک کیوانی است و آرمان کوچکی نیز به عنوان طراح گرافییک و پوستر این اثر نمایشی حضور دارد.

نمایش فردریک داستانی است شورانگیز در ستایشِ عشق؛ شرح زندگیِ فردریک لومتر بازیگر شهیر و افسانه‌ای تئاترِ قرن نوزدهمِ فرانسه.

برگشتن افتخار آمیز مردان جنگی در خانه هنرمندان
برگشتن افتخار آمیز مردان جنگی به نویسندگی شهرام احمدزاده، کارگردانی حسین شهبازی و تهیه کنندگی امیر دژاکام از روز جمعه دوم اسفندماه سال جاری در سالن انتظامی خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.
ابوالفضل جمشیدی، عارف عباسی، بهرام کاظمی، حامد پور محمد، احسان امیدی، بهار پوزش پور، ناصر عزتی، سمانه شعاعی، علی افضلی، غزل جمشید آبادی، سحر سلیمان زاده، طاهر رجبی، سید جواد آیت، میثاق یوسفی در این نمایش به ایفای نقش می‌پردازند.
در خلاصه داستان برگشتن افتخار آمیز مردان جنگی که بر اساس نمایشنامه «بیرون، پشت در» اثر ولفگانگ بورشرت نوشته شده، آمده است: بکمان ۳ سال بعد از اتمام جنگ جهانی دوم به شهر خود هامبورگ باز می‌گردد.
برگشتن افتخار آمیز مردان جنگی از ۲ لغایت ۲۴ اسفندماه سال جاری، ساعت ۲۰:۳۰ در تماشاخانه استاد انتظامی واقع در خانه هنرمندان به صحنه می‌رود.
علاقمندان جهت خرید بلیط و تماشای این اثر هنری می‌توانند به سایت تیوال و یا گیشه سالن استاد انتظامی واقع در خانه هنرمندان مراجعه کنند.

به گزارش روابط عمومی تماشاخانه مهرگان نمایش کاش یلدای کوتاهی باشد به نویسندگی و کارگردانی امیر عباسی که از ٢٠ بهمن ماه آغاز شده تا ٣ اسفندماه اجرا می شود.

از اجرای نمایش‌ها تا معرفی عوامل


در این نمایش عرفان حقیقت، کیمیا کرمعلی، حامد آرامی، نازنین دیده ور، طاهر رجبی، مریم پایمرد، مرجان دانشور و امیر عباسی بازی می کنند.
نمایش کاش یلدای کوتاهی باشد به تهیه کنندگی سامان شمس هر شب ساعت ٢١ در سالن نمایش مهرگان به اجرا در می آید.
تمامی رشته های دانشجویی از تخفیف ویژه ای برای دیدن اجرای کاش یلدای کوتاهی باشد بهره مند هستند. تمامی دانشجویان می توانند با مراجعه به گیشه تماشاخانه مهرگان و یا سایت تیوال تا ٣ اسفند ساعت ۲۱ از تخفیف ویژه ای برای نمایش کاش یلدای کوتاهی باشد در سالن شماره ۲ بهره مند شوند.

این نمایش داستان چند دوست است که دور هم در شب یلدا گردهم آمده اند و شرایط برای آنها طوری رقم می خورد که در نظرشان پیش نمی رود.
همچنین شیوا سترگی نور و صدا، سامان شمس تهیه کننده و دستیار کارگردان، سعید آرین مجد طراح صحنه و لباس، مسعود قاسمی و شهاب رضایی طراح و ساخت تیزر و نوید کشوری عکاسی و طراح پوستراین اثر را برعهده دارد.

نمایش کودک «ماشین زمان ۲» با موضوع ملی‌گرایی

از اجرای نمایش‌ها تا معرفی عوامل

نمایش ماشین زمان۲ با عنوان سرباز وطن، به تهیه کنندگی امین سلمانزاده به اجرا درآمده و نمایشی مفهومی برای دانش آموزان مقطع ابتدایی و بازه سنی ۷ تا ۱۲ سال است.
این نمایش که القاء حس ملی گرایی و روحیه مقاومت را در سر می پروراند، با اجرای محمدرضا بهروز مجری برنامه های کودک صداوسیما؛ از ۲۶ بهمن لغایت ۲۲ اسفندماه، در پردیس تئاتر جنب فرهنگسرای خاوران تهران اجرا می شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)