انبار احتکار پیاز در مهاباد کشف شد


انبار احتکار پیاز در مهاباد کشف شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: انبار حاوی 50 تن پیاز احتکار شده توسط بازرسان در این شهرستان شناسایی و کشف شد.

محمد جهین روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر احتکار مواد غذایی در یک انبار در روستای «گوگ تپه» موضوع در اسرع وقت در دستور کار بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت و همکاران تعزیرات حکومتی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در بازرسی از این محل ۵۰ تن پیاز احتکار شده به ارزش بالغ بر ۲ میلیارد ریال کشف شد.

وی با بیان اینکه اطلاعات این انبار در سامانه ثبت انبارها ثبت نشده بود، اضافه کرد: طبق دستورالعمل‌های صادره، مسوولان انبارها باید هر ماه نسبت به ثبت اطلاعات انبارها با توجه به فرمت جدید اقدام کرده و اداره صنعت و معدن شهرستان نیز برای راستی آزمایی این اطلاعات نظارت کند.

جهین اظهار داشت: پرونده تخلف واحد مذکور پس از تشکیل و کسب نظریه کارشناسی جهت صدور رأی نهایی به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد اضافه کرد: احتکار پیاز در گران شدن قیمت پیاز در بازار تاثیر خواهد گذاشت و بر این اساس شناسایی و کشف انبارهای احتکار در همه موارد در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: شهروندان می‌توانند درصورت مشاهده هرگونه تخلف و انبارهای احتکار کالا با شماره ۱۲۴ تماس بگیرند و موارد را گزارش کنند.

احتکار اقلام مورد نیاز مردم توسط عده‌ای سودجو از جمله مشکلات این روزهای کشور به شمار می‌رود و رصد اقلام موجود در انبار می‌تواند از این مشکل جلوگیری کند.

۶ هزار و ۸۰۰ واحد صنفی در مهاباد فعالیت می‌کند؛ این شهرستان با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استدلال‌های مضحک نهادهای اطلاعاتی آمریکا از اوضاع جهان