ترین‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر؛ دوئل با دستکش‌های طلایی


ترین‌های هفته بیست و یکم لیگ برتر؛ دوئل با دستکش‌های طلایی

7 امتیاز جلالی مقابل استقلال و صنعت نفت و تراکتور وضعیت این تیم را کاملا متحول کرده و حالا دیگر گل‌گهر یک سقوط‌کرده حتمی نیست.

7 امتیاز جلالی مقابل استقلال و صنعت نفت و تراکتور وضعیت این تیم را کاملا متحول کرده و حالا دیگر گل‌گهر یک سقوط‌کرده حتمی نیست.

هفته بیست و یکم لیگ برتر در سکوت ورزشگاه‌ها و با وجود مخالفت تمام تیم‌ها برگزار شد. البته پرسپولیس تنها تیمی بود که به برگزاری بازی‌ها اعتراضی نداشت و حتی انصاری‌فرد در آخرین مصاحبه‌اش گفته که موافق برگزاری هر چه زودتر بازی‌ها و زودتر قهرمان شدن تیمش است! کرونا اصلا مدیرعامل قرمزها را نگران نکرده و او در کمال آرامش به قهرمانی فکر می‌کند. قهرمانی که البته بعد از پایان بازی‌های این هفته برای یحیی و شاگردانشان در دسترس قرار گرفته و حالا آنها می‌‌توانند خود را کم کم برای پوکر آماده کنند. اگرچه فوتبال پر است از اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی.

تیم هفته: پرسپولیس
بازی با شهرخودرو شاید بازی خیلی حساسی روی کاغد نبود. تیمی که بعد از جدایی یحیی تغییر و تحولات زیادی پیدا کرده و دیگر آن تیم قلدر و قدرتمند ابتدای فصل نیست. با این حال برد این تیم برای پرسپولیس اهمیت زیادی داشت. کاری که شاگردان یحیی به خوبی از پس آن برآمدند و در یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین بازی‌های فصلشان آنها را شکست دادند تا بعد از سوت بازی خودشان را به جایی برسانند که از آنجا جام قهرمانی معلوم است. این اولین دیداری بود که پرسپولیس توانست به تیمی در نیمه بالایی جدول سه گل بزند و این بازی نشان از آمادگی و جاافتادگی تیم یحیی برای ادامه قدرتمند لیگ دارد.

مربی هفته: مجید جلالی (گل‌گهر)
شکست دادن استقلال توسط گل‌گهر یک اتفاق بود و گل‌نزدن این تیم اتفاقی بزرگتر. دو وظیفه‌ای که مجید جلالی به خوبی از پس آن برآمد و توانست با ارائه یک بازی منطقی و متمرکز به آن دست پیدا کند. جلالی به خوبی توانست با دادن توپ و مالکیت به حریف و گرفتن فضا نبض بازی استقلال را در دست بگیرد و در نهایت به سه امتیاز ارزشمند دست پیدا کند. 7 امتیاز جلالی مقابل استقلال و صنعت نفت و تراکتور وضعیت این تیم را کاملا متحول کرده و حالا دیگر گل‌گهر یک سقوط‌کرده حتمی نیست.

گل هفته: طالب ریکانی (صنعت نفت آبادان)
پاتوسی در طول بازی مقابل شاهین بوشهر سه شوت به سمت دروازه حریف انجام داد که یکی از آنها تبدیل به یکی از زیباترین گل‌های هفته شد. با این حال بهترین گل هفته را طالب ریکانی وارد دروازه سایپا کرد. یک شوت سنگین و از راه دور که به سقف دروازه نارنجی‌ها چسبید و دو امتیاز بازی را برای آنها گرفت. کاپیتان نفتی‌ها که متخصص این شوت‌هاست این بار آن را وارد دروازه کرد تا صنعت نفت بیش از این از بالای جدول فاصله نگیرد.

بازیکن هفته: مهرداد بشاگردی (گل‌گهر)
این هفته را می‌توان هفته دروازه‌بان‌ها و به خصوص دروازه‌بان‌های خارجی دانست. تیم‌هایی که برنده شدند یا با امتیاز میدان را ترک کردند اکثرا مدیون درخشش شماره یک‌هایشان هستند که هفته‌ای استثنایی را پشت سر گذاشتند. حتی دروازه‌بان‌هایی که گل خوردند هم از بهترین‌های تیمشان بودند مثل دروازه‌بان شاهین بوشهر که با وجود این که در نهایت تسلیم شد اما عملکرد درخشانی داشت. از میان آنها اما می‌توان مهرداد بشاگردی را به عنوان بازیکن هفته انتخاب کرد. دروازه‌بانی که هم عالی بازی کرد و هم مقابل بهترین خط حمله لیگ بدون گل خورده از بازی خارج شد. جالب است که اگر میلاد فراهانی محروم نبود بشاگردی باید روی نیمکت می‌نشست و بعید بود که با غیبت او استقلال بازنده از میدان خارج شود.

واکنش هفته: ماکسیم کوویلیتایا (شاهین بوشهر)
دروازه‌بان‌ها با واکنش‌های دیدنی و سیوهای عالی گوی سبقت را در این هفته از همدیگر ربودند. از رادوشویچ که نمایشی خیره‌کننده درون دروازه داشت تا خلیل دروازه‌بان ذوب‌آهن و حتی علیرضا حقیقی. بهترین واکنش هفته را اما باید به نام دروازه‌بان شاهین نوشت. او دوبار با دو واکنش استثنایی دروازه تیمش را نجات داد و البته با 7 سیو رکورددار این هفته بود. بهترین سیو او در دقیقه 35 بود که توپ را در آستانه ورود به دروازه با دست دفع کرد و توپ برگشتی را هم از فاصله‌ای بسیار نزدیک با پا دور کرد. دبل سیوی استثنایی از ماکسیم کوویلیتایا.

پاس گل هفته: مهدی ترابی (پرسپولیس)
ترابی در بازی این هفته دو گل ساخت و قشنگ‌ترین حرکت او پنالتی بود که گرفت و باعث به ثمررسیدن گل سوم پرسپولیس شد. ترابی که حرکت انفرادی‌اش را از نیمه زمین آغاز کرده بود با وجود دوبار تلاش مدافع حریف متوقف نشد. ستاره پرسپولیس توانست دوبار از دست مدافع پدیده که قصد متوقف کردن او را با کشیدن پیراهنش داشت فرار کند و در نهایت با تکل در محوطه جریمه سرنگون شد و برای تیمش پنالتی گرفت.

شوک هفته: محمود فکری (نساجی)
تیمی که در 5 هفته اخیر فقط یک برد یک بر صفر مقابل پیکان به دست آورده بود با سه گل در تبریز ماشین‌سازی را شکست داد. حضور محمود فکری در نساجی گویا یک شکست مثبت بود که این تیم را متحول کرد و آنها را به یک برد پرگل رساند. البته نساجی در این فصل نشان داده که شروع‌های خوب و پرگلی دارد اما در ادامه مسیر است که دچار افت می‌شود. آیا شوک حضور فکری این عادت را هم از تیمش می‌گیرد؟

30388


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

شهرداری ارومیه به سختی از سد گنبد گذشت/ تکلیف چهار تیم مشخص شد